Monday, August 30, 2010

MERDEKA!!!!!!

Posted by erienaerin at 4:39 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
wahhhh!!!!!nak dekat kol 5!!!sok cuti,yeh~yeh~...sok byk kerja nk wat.nak packing kuih,nak masuk singapore hnta kuih,nak wat kuih utk rmh mak abah aku termasukla rmh aku.kang x pasal2 plak jual kuih tp rmh sendiri xde kuih.huh...bkn main byk lg ayat pasal kuih....
sok PUBLIC HOLIDAY sbb MERDEKA!!!hmm,ada sape2 yg berjiwa patriotik ke?aku?ada la sikit2 kot,hahaha...tahun 2007,aku sambut merdeka kat dataran lg tu...semangat la kononnya....Ya Allah,pnya la ramai manusia masa tu.aku terfikir,apa motif ea dtg ramai2 ni?ada kesadaran pasal merdeka ke?atau dtg suka2,placing2,hanging2,blurr..aku g sana sbb ambil bahagian dlm perbarisan,kalau x,x jejak ler kaki aku kat KL tu semata2 nak nyambut MERDEKA.
Aku g sana pun semua di taja beb oleh JOHOR CORPORATION SDN BHD.Dari makan,pakaian,penginapan,siap dpt elaun lg tu...pergh,best2...kenangan beb.mencabar gak...selalaunya tgok perbarisan dlm tv je tp tahun tu aku dah dpt rasa pengalaman tu sendiri.mmg seronok sangat2...Sempat lg mlm 30hb tu aku ngan mmber(fazilah) g tasek titiwangsa sbb nk sgt naik EYE ON MALAYSIA tu...pergh!!!!!gegel beb palo lutut den.dahla aku ni gayat ngan tmpt tinggi...al maklum,org kampung,hahahaha....
pastu,masa kitaorg nak balik hotel,tiba2 kitaorg npk pakwe makwe ni kena samun ngan 4org lelaki melayu!!pergh!!kecut giler perut aku masa tu.plak tu tahan taxi semua xnk berhenti.Jam dh kol 11lebih.tmpt tgu taxi plak lengang....mak oi,cuak gila babeng ar.tp nasib baik ada driver taxi tu berhenti...tima kasih sgt2 kat pakcik2 tu.sbb masa tu aku ngan fazila dah takut giler ar!!nak nangis pun ye jugak.
mlm tu dptla aku saksikan panorama menyambut MERDEKA...manusia berpeleseran sampai ke pagi.sambut merdeka tp bukan bercerita tntang kemerdekaan.tp sibuk membincangkan pas balik ni nak g mana?nak melepak kat mana?nak tido kat mana?motor saper paling laju?yg jantan nye merempit x sudah,yg perempuan sibuk membonceng motor jantan2.arr...mcm2 la.ti cukup 9 bulan pas sambut merdeka,ada je citer kes buang anak.mcm mana berpesta sambut merdeka,mcm tu la berpesta buang anank.HAMJAD....
Jadi aku rasa,baik dok kat rumah,tgok tv.banyak gak faedahnya.kena plak tahun ni MERDEKA dlm bulan RAMADHAN yang mulia.so,baik dok rmh menambah kan amal ibadat kita.dari dok berpeleseran mcm x ingat nyawa kita bole di tarik bila2 masa sahaja.
okla,ntah apa2 jela yg aku merepek ni....ni haa,gambo2 aku masa kat sana.ada plak pakcik ni nyelit amek gambo ngan aku kat keta kebal.






bErurUT pNYe Hal.....

Posted by erienaerin at 10:45 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
Dah berapa hari aku bangun kaki ngan badan aku sakit.kalau turun dari katil tu,dah jejak kaki kat lantai,mmg xleh nak tegak kaki aku.nk tegak tu lama sikit.belakang badan,bahu,kepala semua sakit.pergh!!cakap mcm nenek2 je.tp serius,bdn aku dah sakit sgt.banyak angin rasanya.
kol 9 lebih malam semalam,dengan semangatnya aku g TAMAN CENDANA..tujuannya?aku nak minta berurut ler...pergh!!urat2 aku ni dah bersimpul2 kot.baru je akak tu tekan guna hujung jari,dah rasa cam xnk kasi je dia urut.bukan akak tu ganas tp badan aku dh sakit sgt,tu yg x tahan.tp bila urat dah lembut,best la plak....
paling best giler masa kat bahagian kepala....cam nak meleleh air liur beb...betul..x tipu punya.ngan kak umi ni,dia x ttpkan byran.pandai2 sendiri la nak bg berapa.tp jgnla plak bg RM5....kesian dia,mcm x berbaloi je.penat tau urut org.akak ni urut lama gak,rasanya semalam lebih satu jam dia urut aku.mak sama kakak ipar aku yg syor kan g berurut ngan kak umi ni.
kalau adik aku pandai urut camtu kan bagus.maunya hari2 aku suruh adik aku urut.kak ummi bgtau,selalu2 la g berurut.berurut pun bole mencantikkan bentuk badan.lg 1,ambil la vitamin2@jamu2 yg sesuai.kalau minum jamu,badan x lembik,kulit tegang dan cantik.hihihi....kalau manyak duit,tala kisah punya lorh...tp insyaAllah,ada masa ti aku nak g berurut lg ngan dia.sbb best...!!!

Saturday, August 28, 2010

diMaNAkaH hENpon Aku??!!

Posted by erienaerin at 11:31 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
aku dh begang nak cari hpon aku.maklum ler pelupa ngalahkan nenek 90 tahun.hpon tu pun dh x bernyawa gaknya.dah dekat 2 minggu aku x guna,bateri pun dah empty la kot.
hmm,masa bercinta dulu pantang xde hpon kat tangan.mula la terbang segala brg sbb di bongkar dek aku.gara2 nak mencari hpon.selama aku menjadi pengguna hpon bermula dari umur 18tahun,baru 2x aku beli hpon.tp kedua2nya dh xde lagi pd aku.....
hpon pertama sekali aku beli hpon MOTOROLA...masa tu umur aku 21tahun.harganya dlm 3ratus lebih.x sampai setahun aku pakai,rumah aku kena pecah masuk ngan perompak.HAMJAD punya perompak tu.huh,leher aku siap luka kena pisau.nasib baik x kena sembelih.5 org sekali rompak.hpon yg comel tu pun kena amek....
hpon yg kedua plak,aku beli masa dapat gaji kerja kat kilang INNO VALUES sebgai QC PROJECT yg kuat mengular,hahaha...ada projek baru aku ada kerja.xde projek,mmg aku xde kerja la.masa tu aku OT byk sikit,then aku beli la hpon NOKIA yg diberi gelaran NOKIA SABUN.Lama gak aku guna hpon tu.rasanya nak dekat 5 tahun.cuma rosak sikit je.x bole nak scroll ke kiri.tu jela rosaknya.betapa cermatnya si bakhil ni guna hpon,hihihi....tp sayang,hpon aku tu tercicir kat HOSPITAL BESAR SULTAN ISMAIL.sape la yg dh amek hpon aku tu,hampeh......
byk gak aku dah guna hpon tp bkn aku yg punya daa...semua org punya.aku tukang pinjam je.sebelum kahwin,aku ni hantu sms.tp bkn sms utk undi artis,huh x kuasa la aku.aku suka sms ngan kwn2,pakwe2,hahaha....bila beli SIMCARD,semua no kena aktif 5.baru la murah nak sms,ye x?
tp sekarang bila dh kahwin,3 bulan sekali baru aku TOP UP..selebihnya,guna crdt hubby aku,kakak @ adik aku.teruk seh...klu blm kahwin TOP UP RM30 pun aku sanggup.skrg ni,RM10 pun lom tentu.plak tu,aku siap jual TOPUP lg masa sblm kahwin.
tapi...dimanakah hpon aku skrg ni???huwaaa...hpon tu bkn aku yg beli.hubby aku yg beli.RM500 tu bg aku dh cukup besar lorh...arr..hpon,dimanakah kau!!!!

Friday, August 27, 2010

tUkanG kAruT

Posted by erienaerin at 2:58 PM 0 comments
hujan baru je berhenti.dari kol 10.30pg td dh hujan...huh,kalau kat rmh mmg best membuta ek?mmm...apa yg menarik rini ar?x jmpa la plak bnd yg menarik hari ni.rehat rini panjang tp x dpt nk tdo,huhuhu.....cedih.konon2 bwk zikry balik rmh,dptla tdo.tp,xde maknanya dpt tdo.baru je aku nk lelapkan mata dia gigit jari aku....err,geramnye..!!!hilang terus ngantuk aku.
anak aku dh tgh mengganas skrg ni.bukan mengganas membelasah org tp dh mengganas menggigit segala yg ada.nak kata lapo,baru pas mkn.mungkin gusi dia gatal.yg selalu jd mangsa mestila peha aku....aduhai...kelabu la warna peha aku ni.tp pastu,mmg zikry dpt hadiah la dari ummi dia.hmm,ayah dia x plak kena gigit.xde isi gaknya,hahaha...
zikry dah setahun 4bulan...blm bercakap g tp dah ada perkataan yg dia sebut...NAK adalah perkataan yg paling jelas sekali klu dia nak brg,klu NA,maknanya dia panggil aku.bertuah pnya anak,panggil mak dia NA.Alhamdullilah,zikry faham apa yg aku kata.klu suruh cari kunci mmg la dia laju sbb dia yg sembunyikan dlm bakul mainan.Actually zikry xde mainan.apa yg dlm bakul tu cuma bnd yg dia minat sgt nak pegang,so aku sumbat jela dlm bakul tu.nak belikan mainan dia belum ada minat utk main,klu utk jahanamkan adalah.kalau suruh g mandi,buka baju,salam,tadah tangan utk baca doa,cium aku,setakat ni dia dh faham semua tu.cuma dia x suka pakai pampers.alamatnya,mmg kena tibai ler...
kalau mula2 nak pegang zikry,x payah la nak mengagah dia mcm nak rak.mmg xde respon pnya.hmm..mcm2 kerenah la anak aku ni.tp kesian dia dlm sebulan 2 ni aku mmg sibuk.x brp dpt sgt nak gurau ngan dia.sbb aku sibuk wat kuih raya.aku kalau dah penat sgt mula la nak berangin je.kena plak anak aku ngaruk,maunye aku bole bertukar menjadi raksasa.huh,teruk!!!!
nasib baik hubby aku x berangin mcm aku.kalau berangin gak,huh x taula jd apa rmh kitaorg tu.x sabar nak tunggu raya ni.aku nk tgok zikry pakai baju melayu ngan songkok.mst comel.tahun ni tahun kedua beraya sama anak n hubby.tahun lepas zikry belum pandai berjalan g.hmm,citer pasal zikry,kan aku dh rindu kat dia.arrr...lambatnya kol 5!!!ummi rindu kat zikry!!!

Thursday, August 26, 2010

pEniNg TaHaP gAbAn!!!

Posted by erienaerin at 9:59 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
huh,lama gila dh xde n3.sampai aku lupa camne nk wat n3,ngeh..ngeh..ngeh..mmm,ada citer menarik ker kebelakangan ni?rasanya xde kot.cuma aku bz gaban mengejar target kuih aku,hahaha...mcm operator kilang jg line lak ayat aku ni,huhuhu...
minggu ni 2 hari aku x kerja.mak mertua aku x sihat,so xde yg menjaga hero cilik aku tu.kekasih ku seru dah x bg aku kerja tp aku sayang lak nk berhenti.nak kerja,pk kan anak plak.aish...poning palo den...nak hanto anak aku kat taska@jiran2 aku risau.jgn kata aku je risau,hubby aku,mak ngan abah aku pun membantah habis2an.nk bergantung pd mak mertua aku sgt pun x bole,mak mertua aku dh x sihat,cucu2 plak tgh agresif gaban.lagipun anak aku xnak hisap botol.susunya kena letak dlm cawan,susunya plak yg DUTCH LADY kotak.kalau susu tepung,maunya dia cmpak cawan tu.mulutnya plak mcm mak dia asyik mengunyah je.mkn plak nk nasi lauk kuah lemak.aku risau kalau org lain jg ti org x bole nk melayan kerenah anak aku.
kalau yg jg anak aku family sendiri xpe gak,xde la risau sgt kepala otak aku ni.kalau org len aku was2 lorh...arrr....mcm mana la???
yang penting,sekarang ni aku tgh pening gila babas pk nk kerja atau berhenti.

Friday, August 6, 2010

giLEr Kah Aku?

Posted by erienaerin at 5:14 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
happy friday...happy ke?hmmm...rasanya xde kot...cuma yg best,sok dh jd sabtu.pagi2 lg mata dh rabak....smlm syok tahap gaban wat si comel cheese tart,dh terbabas sampai kol 4pg.arr...giler.org len wat tahajjud,yg aku plak bantai buat kuih.rajin plak ea?
kalau x kerana hero cilik aku nangis,gaknya sampai aym berkokok aku lanyak wat kuih.dh minat...org nak ckp aku gilos pun xpe,ngeh..ngeh..ngeh..
adakah aku bole di kategorikan gila klu mcm ni?rasanya x kot...bukan gile isim ye,hrp maklum.tp yg penting,aku bole bersengkang mata utk siapkan biskut2 raya yg cantik 2...walaupun rasanya x secantik rupanya dan rupanya x secantik rasanya,hahaha..berbelit.poning palo eden.
actually byk bnd giler yg aku suka buat sebelum aku berkahwin tp dh kahwin pu ada gak aku buat sewel aku ni.
antara perkara "gila" pernah aku wat dalam hidup aku:
1)menangkap anak beranak cicak dlm rumah aku serta rumah nenek aku utk disumbat mulutnya dgn mercun padi samapi mulutnye terbaboo lalu menerbangkannya menggunakan mercun roket.fuhh..best.
2)memberi letusan "telur tembelang" di hadapan adik aku sambil tersenyum dan bersedia utk di perhambat atau di maki.
3)mengira bintang di hadapan rumah abah setiap mlm.(bln pose je,sbb percaya hantu xde)mangkuk...
4)x bole nak bergerak secara stabil,apabila terdengar bunyi "pewittt...awek".mula la aku dh lupa,step berjalan...hina!!
5)jalan melekat ke dinding bila balik singapore(tingkat yg tinggi)...gayat!!
6)pg keceburr ke sungai dlm bln pose,mencari alasan terbatal pose sbb minum air..bangang,dh xnk pose tu g jela mkn ek.
7)berpakat dgn abg aku memancitkan tayar basikal setiap kali malas kesekola.kononnya elak d belasah dgn mak...garang woo mak aku.x g sekolah pun kena tibai tau.
8)x bole senang kalau x dpt dengki org atau dpt ketawa terbahak2.aku bole biol stgh jam kalau dok ngan org skema.
9)membaca novel smpi x igt dunia....pastu skrg ni hbs novel aku kena bedal ngan anai2 kat rmh abah.jahat amat lorh anai2,emangnya lo mkn buku bisa pandai?...
10)bole bershopping sorg diri dan bercakap sorg diri ketika memilih barangan yg hndak d beli....masa tu single lg...
11)aku akan lanyak budak2 kecik sampai diaorg nangis,pastu aku lari..baby kan comel.
ah,byk lagi la bnd2 merepek aku wat...sampai mak aku pernah risau yg aku ni ok ke x,hahaha...apala yg aku merepek petang2 hari ni...yesss!!!sudah waktu utk balik!!!!YA~BEDA~BEDU~!!!!!!!!

Thursday, August 5, 2010

kEnAPa Aku mAlaS????

Posted by erienaerin at 3:54 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
mencelikkan mata waktu pg amat berat ku rasakan....arr...knpla hari2 bukan hari ahad.hah??klu hari2 hari ahad,bila nak pose ngan raya ek?dan bila plak nak gaji.huh..terasa malas nak buka mata,malas nak bangun dari katil,malas rasanya nak mandi,malasnya nak g keje...HUARGGHHH!!!!!!!KENAPA AKU MALAS!!!

Wednesday, August 4, 2010

hiDUp Aku(cINtAku lAHir...)

Posted by erienaerin at 11:06 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
19/04/2009
Tgh tumbuk sambal belacan,tmpt yg aku duduk tu basah.hm...nape ea?abaikan...buat keje rumah mcm biasa.Ahad,waktu untuk berehat....malam,pas baca YASSIN,kain aku dh basah.aku panik...tp xde tanda2 sakit.aku panggil hubby,then bidan sebelah umah dtg.Bidan ckp,jln blm buka tp bwk je g spital...kat spital kena check mcm aku ni ikan.BENCI!!!terus kena masuk wad....
20/04/2009
hmm...pagi2 doktor besar dh dtg tgok pesakit.kena turn aku,doktor tu ckp"DH BOOKING LABOUR ROOM?BAGI JE BERSALIN.KATIL NI RAMAI LAGI BOLE GUNA"...hah?aku dh panik.aku blm nak bersalin,dia paksa plak.GILOS...
KOL 10.00MLM...jeng..jeng..jeng..nurse dtg nk bwk aku g LABOUR ROOM...aku msg hubby bgtau nak masuk wad tp aku sengal x suruh hubby dtg.ngok-ngek...Perjalanan utk ke LABOUR ROOM aku rasa mcm nak g perang...Fuhh!!siap duduk kat wheel chair.semua mata memandang ke arah aku..wahh!!mcm artis.otak aku berfikir ngan ligat..."AKU NAK BERSALIN KE?MCM MANA RASA BERSALIN TU?MCM MANA SAKITNYE EK?huh...ORG X SAKIT PUN KENA MASUK LABOUR ROOM JUGA KE?...x faham....
Baring je kat katil,aku tgok jam,kol 10.15.nurse pun dtg...semuanya dia pasang.kat tangan,kat perut...mcm ikan...ok,faham sekarang.aku kena paksa bersalin.Huh!!kejam!!!
1min...2min..3min..4min..5min..x sakit pun?hmm..baik aku tido.celik mata,kol 11.00?x sakit pun...tp nk terkucil..dh terkucil.aku tido semula.
Celik mata...12.00?!!adeh..rasa nak terbuang air besar...alamak..x selesa btul.dahi aku berpeluh...sakit sikit2...tp masih bole tdo.dan bermula la episod aku bertarung nyawa...chewah,mcm nk g perang.sakit setiap 5min...
Tengok jam,kol 3...baru 6cm...bila nak jd 10cm ni...sedaya upaya aku tahan diri aku dari tidak mengeluh dan megerang sakit.لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ tp yg pasti,besi katil dh tercabut aku hentak...teruk nye!!!
Waktu tu aku terfikir,anak aku mesti lelaki.dan mcm2 bayangan dtg waktu sakit tu.Rasa mcm aku dh nk mati ke ni?Terbayangkn suami,mak abah,arwah nenek...HAH?ARWAH NENEK???hmm..aku terasa sgt mcm nk mkn masakn arwah nenek waktu tu.kenapa ada perasaan ni?
21/04/2010
Kol 7.00pagi,aku dh mula give-up...mcm2 aku fikir.redha je klu kena operation.tp mst nnt anak aku lemas sbb lmbt sgt.dgn kudrat yg ada dan nafas yg hmpir2 habis,alhamdullilah...7.22pagi,hero aku lahir dgn berat 3.37kg.....syahdunya dpt gendong anak sendiri...dh dpt tgok muka anak,lantak la nurse nk watpe lps tu,hahaha.....

Tuesday, August 3, 2010

hAdiaH AnivERsary UtK cyGku...

Posted by erienaerin at 4:39 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
semalam kononnya nak wat suprise kat KEKASIHKU SERU....balik je rmh,apa lg D FLASH la aku masak,kemas ngan wat kek...nak nyambut la ni ye?ahakzz...
Percubaan pertama aku utk TIRAMISU,jeng..jeng..jeng...



percubaan pertama yg selebet...tp rasa kek tu x selebet rupanya,ngeh..ngeh..ngeh..yg penting,hubby ckp sedap tp comot.aku akan pastikan kek aku cantik lepas ni.

Monday, August 2, 2010

iT`s cOmpLIcatE....

Posted by erienaerin at 2:25 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
12.00PM...LUNCH..rutin harian,balik rmh mak mertua aku.tgok anak aku yg dh mula mengganas skrg ni.Mak mertua aku menjaga cucunya 3 org termasuk anak aku.Actually cucu mak 4 org.2 hero n 2 heroin.Hmm...cucu yang mak jaga,berumur 6tahun,1thun 6bln dan 1thun 4bln(zikry).cuba bayangkan sekejap,mcm mana kelakuan budak kecik yg baru nak explore dunia ni.semua dia nak usik,semua dia nak pegang,semua dia nak kutip pastu,NGAP.pendek kata,sentiasa nak di perhatikan.
Kesian aku tgok mak.Bila sorg nangis,sorg lg mesti nak nangis juga.klu nk masak,si kecik mengaruk.nak ke tandas,huh..jgn citerlas,mmg x senang.hmm...kalau org lain yg jaga,silap2 anak sedara ngan anak aku sekali kena tibai@dera.
Kadang2 rasa bersalah plak kat mak...yela,masa anak kecil,dh semestinya kena jg anak.bila anak dah besar,kena jaga cucu plak.bila mak nak rehat ek?hmm...aku mesti mencari sesuatu yg bole wat income setiap bulan.so,bole la aku duduk rmh dan jaga anak aku sendiri.kalau nak harapkan gaji hubby sorg,lepak la dia nak kejar OT je...mana sanggup kan.
Terfikir juga,aku kerja...cukup ke masa aku dengan anak kat rumah.Hmmm,adakah ini faktor menyumbang anak2 zaman sekarang tak mendengar kata org tua?maksud aku,mak bapa xde masa nak melayan karenah anak.bila org yg menjaga anak mengadu anak2 nakal,mak bapa x bole terima.jadi,anak jadi lemak ar...bukan lemak berkrim atau lemak cili padi.tp ni lemak yg tebal mcm lemak tongkeng ayam!!(LEMAK KER?)
Zaman sekarang,kebanyakan mak bapa mmg bekerja.Taska pun tumbuh mcm cendawan.Tp,sama ke asuhan mak bapa dgn penjaga taska?silap2 kita x tau anak kita suka mkn apa,suka kartun apa,tido kol bpe....hmmm,silap hari bulan ngan aku pun tergolong mcm ni...fuh!!!jauhkanlah...
Senang citer,aku dh rasa mcm mn lg kecik x dijaga ngan mak abah.bukan diaorg bercerai tp mak abah sibuk.Mak kerja kat singapore jd kakak yg jg aku.Dalam seminggu tu,ntah brp kali bedal maggi je.Kadang2 abah masak.tp biasala,masakn org llk.tp masa tu blm pandai memilih lg utk mkn KFC atau PIZZA.Adik mak bw g sigapore sbb dia kecik lagi dan aku dah sekolah tadika.Masa tu aku comel lg...semua kena wat sendiri(di awasi oleh kakak n kakak sedara yg berumur 9thun masa tu).Jd,nakal aku tu melampau sgt.Bila mak balik dari singapore,confirm kena tibai.Nakal giler babas!!ntah la ea,masa tu aku fikir kenakalan aku mungkin bole menarik perhatian parents untuk menyayangi aku lebih tp rupanya untuk kena tibai lebih,hahaha...mcm2 karenah aku wat.Ponteng sekola(umur 9thun)alasan?mls nk bgun pagi so,tido jela kat rmh.Rembat kelapa ngan tebu nenek sebelah rmh,mandi sungai,main lopak,pecahkan telur ayam(nenek ajar ngaji),dengki org,bergaduh ngan bdk2 lelaki(otai beb..)...huh,byk lg la.tp semuanya jenayah masa bwh umur 12 tahun,hahaha...
Tp sungguh pun aku nakal,tiap kali aku g jual ikan abah,aku x pernah amek seposen pun,jujur beb.abah yg bg sendiri upah.Umur 8 tahun aku dh pandai berkebun...byk gak pokok aku tanam.tp hasilnya kena rembat ngan nenek aku.Nak marah mcm mana?aku kecik je ms tu.
Makin hari aku makin membesar.Besar~besar,kutambah tinggi~SCOOTS EMULSION KU TUMBUH BESAR....adik aku pun dh bertambah lg 2 org.so,masa utk bermanja dgn mak dh xde langsung.Hari2 kena marah,hari2 gaduh dengan kakak@abang aku.dlm sebulan,aku ranking tmpt pertama di tibai...fuh,syahdu habis.
lama kelamaan,aku dh bosan nak duduk rmh dan aku memikirkan alternatif lain utk tidak duduk di rumah.apa yg telah aku lakukan?bkn lari dari rumah tp larikan diri dari kena belasah,haha...bermula la episod dimana aku menyibukkan diri mengalahkan YB.Join pengakap,join kompang,silat,g sekolah tiap hari sbtu,.klu camping jgn citerla,2 minggu skli mst g camping pnye.
Motif citer aku,mak bapa klu sibuk tu bkn dia x syg kita tp dia bertungkus lumus nak menyara keluarga.kalau budak2 yg rasa terabai tu,pilih la kwn2 yg elok,join la aktiviti yg berfaedah.Maklumla...gejala sosial skrg ni rasanya 10x ganda dari zaman aku sekola.RENUNG-RENUGKANLA,SELAMAT BERAMAL....ngeh..ngeh..ngeh..

Sunday, August 1, 2010

aKtiViti EnTAH apA-aPa jE...

Posted by erienaerin at 11:50 PM 0 comments
hujan oh hujan....bestnya x keje rini.bole sambung bantai membuta...tu yang aku fikir dari kol 7 pg...tp...ops,hubby krja loh.jd,x dpt la aku meyambung apa yg aku dh fikir lg td..ngan semangatnya aku bangun,kemas apa yg patut,masak then bg hero aku mkn.siap kj,aku ngan zikry sambung tido...pergh!!!lama dah aku x dpt tido siang.bestnye!!!!!!
aktiviti malam,aku siapkan order dari kawan kakak aku.ALMOND LONDON...anak jiran aku nak belajar wat cookies.aku bukannya tau sangat wat cookies ni.apa yg aku tau jela aku ajarkan,hihihi...
pas maghrib aku start wat,skrg baru siap...hmm 3jam gak.


hmmm...suka sangat tgok cookies ni bila dah siap.selagi x siap,aku geram sangat.aku jual cookies ni dengan harga RM20 untuk 50pcs.oh ye,aku x survey banyak tmpat untuk COKLAT TULIP....tp 4 kedai yg aku pergi,harga semua berlainan.Kat kedai BAKE WELL,MASAI RM18.50,JIASON PASIR GUDANG RM14.50,PASARAYA KIM GUAN,RM16.00,dan PASARAYA THYE,RM13.50.ni semua harga untuk 1kg COKLAT TULIP.ada x ek tmpt yg lg murah?kat kedai BAKE WELL tu,ada brg yg murah dan ada gak yg mahal...klu x pasti kegunaan brg tu,tnya je tauke dia.dia bole bg information dan diaorg ada wat kelas.tp pg je,mlm xde ar...tp harga aku x tau..hihi...
 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting