Sunday, November 4, 2012

SI KETAM BANGKANG VS SANG SEMBILANG

Posted by erienaerin at 12:50 AM
Dah berapa hari aku dengar hubby cerita pasal memancing.tp aku x pasti plak dia nak g mancing ke tidak.penyudahnya,pagi sebelum g keje dia kata rini dia halfday sbb nak g memancing.kononnya aku nak ler g menyibuk ikut,rupa2nya kawan hubby beramai2 bertiga naik keta cumil kitaorg daa...nak g naik motor hubby seram sbb masa g survey tempat tu,hubby n the gang kena perambat dek anjing kat situ.jadi secara rasmi,xdpt ler nak menyibuk ikut.

Kol 2 hubby pergi,aku ngan hero n heroin dah terbongkang dah depan tv.nak tunggu hubby balik,tv yang tengok kitaorg.sadar2 dalam kol 5lebih hubby balik dah.elok jugak ler hubby balik awal.lagipun cuaca x brp elok.agak suspen sebenarnya aku menunggu hubby balik ni sbb seingat aku selama hubby mancing,x pernah ler hubby bawa balik ikan lebih dari sekor.tapi rini,mcm x caya wooo...........
Jeng~jeng~jeng.....5ekor ikan sembilang yang tgh dok tercungap2 dlm plastik tu.mak aih....feberet aku neh.dah seminggu santap daging,esok bole ler makan ikan plak,uhui.....otak berjambul aku dah berangankan asam pedas,letak daun kesum banyak2.kena plak mkn nasi+lauk panas2.....adeh,meleleh air liur aku.

Tengah nak jenguk2 ikan,boleh plak terabur ikan ni dalam sinki.plak tu sinki ada air,5 ekor makhluk ni berenang2 la plak dlm sinki.aku nak tangkap,bole plak ikan ni terketik2.mak aih,maunya aku x geli.aku dah terbayang mcm ular plak.dah tu mcm org sewel aku tergedik2 kat sinki tu sorg2.hampeh....

Tiba2,hubby bawak menatang yg mmg aku nak makan dari kemarin tapi x dpt2.sampaikan frust gila...mau taknya,aku g kedai seafood dah siap duduk bersantai,tiba nak amek order,ketam dah habis....last2 order siakap tapi x sedap.dan akhirnya,hari ni aku dpt membalas dendam pada sang ketam.aik?mancing pun bole dpt ketam ke??

Dan semestinya malam ni jugak ketam ni wajib masuk dlm tekak aku.apa lagi,misi di jalankan.tapi aku x kerat ketam tu sbb x sampai hati nak bunuh ketam tu hidup2.jadi aku suruh adik aku bergaya ala2 samurai kerat ketam tu.dan yg pastinya,adik aku bereskan sampai siap bersihkan sekali ketam tu.bagus~bagus....aku tinggal masak je.
Dan akhirnya,8ekor ketam bangkang siap selesai dimasak sambal.ada org suka masak lemak ketam tapi aku lebih suka kalau makanan laut dimasak sambal.x kira la ketam ke,udang ke,sotong ke mmg masak sambal la jawabnya.tapi kalau siput sedut baru la masak lemak cili padi.adoyai....dah kecur liur la plak,biol.

Tengah dok syok kokang ketam ni,dengan selamba hubby pun berkata..."ketam ni sekilo RM16...ikan sembilang ni 5ekor RM10".....hahaha,rupa2nya disebabkan tmpt hubby g mancing ni airnya agak kotor dengan cuaca pun x brp elok,last2 hubby beli je kat nelayan yang ada kat situ,ahaks....x kisah la,janji ketam dah selamat di telan.len kali xpyh g mancing,bole trus beli je ngan nelayan tu,hihihi.....






0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting