Saturday, November 3, 2012

ZIKRY TAK NGOMPOL

Posted by erienaerin at 5:11 PM
Dah berapa hari aku biarkan Zikry tido semula kat bilik dia.klu tak,dia nak tdo bawah ketiak aku je.lagi satu,sebenarnya aku risau sbb hero ketot aku ni x padan ngan kecik,kuat ngigau.mlm2 hari buka pintu nak keluar rumah.nasib baik masa tu hubby tgh tgok tv,klu x maunya perompak yg masuk dgn senang lenang.

Sebelum nk tido,kena bercerita dulu dgn dia.x kira la cerita semut ke,cerita lipas ke janji cerita.dahtu kena teman dia sampai dia tdo,baru la aku bole masuk tdo.klu tak,mesti dia kata,"nk tdo kat bilik ummi....bilik zikry x sejuk".hampeh.....

Disebabkan adik aku balik dari asrama,dia kata nk tdo kat rmh aku.jadi dia tdo ler kat bilik zikry.disebabkn dia  temankan zikry mlm ni.jadi,aku pun masuk la tdo tanpa temankn hero ketot aku sblm dia beradu.

Tepat kol5 pagi,aku dengar Zikry nangis depan pintu bilik aku.melompat aku dari katil.dengan air mata meleleh,kaki terkepit2,dia nangis tersedu2..."ummi...zikry nk kencing....."mak aih,sedihnya la hai aku tgok zikry.pas siap,aku temankn dia jap kat bilik dia.huh,rasa nk pijak je adik aku ni.tdo x sadar org,hampeh...

Terkebil2 jap aku subuh2 hari teringatkan Zikry.walaupun takut,dia masih tahan kencing,dahtu kejut aku sbb nk g tandas.rasanya klu aku masa kecik mcm ni,dh terkucil terus kat situ.Zikry dh x pakai pampers dari umur dia 2tahun.3hari jugak la aku nk ajar dia ke tandas.

Tapi kalau bawa dia keluar berjalan,jadi masalah sikit kalau dia nk buang air.kena plak tandas kotor,mmg la dia tahan je.mana taknya,asal masuk je tandas byk sgt songeh aku ni.jgn pegang tu,jgn pegang ni,jgn sandar kat pintu,jgn pijal itu,jgn pijak ini,kotor,kotor,kotor.....penyudahnya,tandas kotor zikry xnk masuk.

Kalau kat rumah dia terkencing dlm seluar,dia g masuk tandas pastu seluar kotor dia letak kat bakul.kalau aku tanya kenapa,dia jawab,"dah hancing ummi"....hahaha....bagi aku,banyak mana pun seluar baju dia pakai,lantak ler.yang membasuhnya pun mesin.aku xnak ler setiap kali dia terkencing dalam seluar,nak kena marah2 dia nanti silap2,bila dia dh wat salah dia xnak ngaku plak gara2 xnak kena marah.

Harap2 Aqilah pun mudah ler nak di ajar ketandas mcm Zikry.kalau lagi cepat Aqilah bercakap,lagi jimat la duit x payah beli pampers,hihihi....Alhamdullilah sekarang Aqilah dah faham sikit2 kalau aku suruh apa2.lagi2lah kalau aku suruh hanta baju kotor dia kat bakul.terkedek2 dia bawa baju dia.cuma tak tahan dia kuat sakat abg dia.habis Zikry kena belasah.nasib baik ler abgnya x melawan.hmm,anak2.....diaorg la kawan aku dan diaorg jugakla yg wat ummi dia jadi tarzan.walau ummi mrh mcm mn pun,ummi ttp sayang sangat2 kat anak2 ummi,muahh!!!



0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting