Thursday, October 7, 2010

mEraPU Di pAGi HAri

Posted by erienaerin at 2:38 AM 0 comments
dah lama gak aku x wat apa2 N3...oct pun dah seminggu berlalu.hmm..skrg aku dh mendaftar sbg SURI RUMAH SEPENUH MASA,hahaha.....mudah2an keputusan aku ni yg terbaik utk aku ngan keluarga.
aku mula mencebur kan diri utk bekerja ni start umur aku 15 tahun,hihihi...masa tu tgh tgu result PMR.keje kilang je...x kisah pnya,jnj aku ada duit blnja utk beli brg2 sekola masa naik tingkatan 4.baru la best ek nk beli mcm2.xdela nak aniaya mak aku gamaknya.
cuti sekolah tingkatan 4 plak,aku keje gak.tp kali ni utk raya.keje shift malam beb.pergh...rabak biji mata aku ni.bila pas SPM plak,aku kj lg.tp bkn keje kilang lagi tp aku jd cashier.aku kj kat OCTVILLE GOLF COUNTRY CLUB.best tau keje kat cni.tp x lama aku kj,6 bln je.sbb rasa mcm teraniaya je dek bos aku yg suka pilih bulu,haha...maklum ler...org kaya.kita ni org sederhana je,x pandang beb.....
pas berhenti,byk gak la keje aku dh cuba,antaranya:
1)URC SNACK FOOD (kerja kantin je...)
2)KILANG SHIMA (jd operator,kj shift...benci)
3)CASHIER lagi?(kedai game...berhenti sbb aku dh rompak tokey TODAY`S,hahaha)yela tu.
4)JALCO (sebulan je,kj sbb nk beli bju raya.lgpun aku x suka jg line.diri plak tu)
5)INNO VALUES(aku berhnti sbb dpt jd clerk)
6)NATOLEO (jd clerk tp berhnti sbb saje je nk tkr angin)
7)HOE SENG HUP KEE ENGINEERING
kalau isi kat resume ni,maunya panjang lebar beb,hahaha...penting ke?huh....
aku dh nekad kali ni mmg betul2 nak berhenti.aku dh x larat nak lakukan byk keje dlm 1 hari.eh salah,hari2.pg hnta anak,tghri balik susukn anak.balik keje,nak g pasar,amek anak,masak lg+anak mengaruk.dh msk,mstla kena kemas kan.mmg org len pun buat bnd yg sama.tp aku ni bkn la penyabar mcm org len.kalau bole aku xnk sampai mengeluh dlm melakukan tugasan utk keluarga.tp klu dh penat mst akan rasa nk mrh+mengeluh.silap2,penat2 aku jd x ikhlas utk suami ngan anak.
lg satu,aku ni mmg kuat sgt mengular....ms keje kang aku wat kj len(cth:lyn FB,hihihi)silap2,aku bole tido lg.hmm...berkat ke gaji aku ek??
tp skrg masa aku dh byk kat rmh.x pyh nak terkejar2 g pasar.awal2 dh bole masak.masa ngan zikry pun byk.kalau ngantuk,bila2 je aku bole tdo.best kan?
InsyaAllah,biarla tepat keputusan aku.mudah2an,Allah kurniakan rezeki lebih utk aku,suami dan anak.
hmm..panjang lebar plak citer aku ni.....ngantuk sudah...masa utk tdo.....zzZZzz...

Wednesday, September 22, 2010

Posted by erienaerin at 9:07 PM 0 comments
dah 2 hari hati aku x berapa tenang.x pasti kenapa dan apa perkara sebenarnya yg dah mengganggu hati aku....hmmm,lepas membaca zikir baru ada rasa sedikit kelapangan.tapi tiba2 hati aku jadi sebak sangat bila aku lihat anak aku menangis tersedu2 lepas dia dengar aku baca doa taubat.bayangkan anak kecil yang tidak berdosa menangis tersedu2 mendengar doa taubat.aku pujuk anak aku,bg kan dia tido.hmm,dan sekarang aku xde idea untuk menaip apa2 cerita sbb aku asyik teringatkan anak aku menangia tadi.

Monday, September 20, 2010

pagi yang terang kini sudah gelap

Posted by erienaerin at 2:53 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ

jap je dah petang....rini hubby keje malam.aiseh....ni yang aku menyampah ni.2 minggu yang pasti wat aku kelam kabut....huargh!!!bersiap untuk menjadi flashwoman!!!
td masa balik rehat tengahari,ada sesuatu telah terjadi yg membuatkan aku tersenyum sampai habis waktu rehat...apakah kejadian itu?waaaaaahhh....ZIKRY MINUM MILO GUNA BOTOL,hahaha....jakun giler aku!!!!gila ko x happy.dah 1 1/2 anak aku xnak guna botol.td baru dia menunjukkan skill hisap botol,hahaha....
harap2 la dia nak menghisap botol pasni.td mmg klaka tgok dia,yela baru mula2 nak sesuaikan kat mulut dia...mmm,comel anak ummi hisap botol.kalau x,asyik nak ngemping je,hihihi...ish???brp bnyak botol dah aku taip ni???huh...
sebelum ni kalu g beli barang2 zikry,mesti terjumpa botol susu yg cantik2...nak beli kang nak watpe plak,xkn aku plak nak guna.tp kalau pasni zikry nak guna botol bagus juga senang nak gerak g mana2.kalau x ssh gak nak wat kerja sbb dia nak ngemping je.kena plak tgh drive,selamba je dia panjat kat riba aku.dahla aku bawa kereta manual,auto xpela juga.kalau cuti,alamatnya aku kena berlingkar la depan tv dgn zikry,hihihi....
pas bersalin,aku xde ambil apa2 untuk merancang kelahiran anak.cuma aku mmg bagi zikry susu sepenuh masa,2 sahaja....itu pun sbb kawan aku pernah mengesyorkan pada aku,langkah2 utk menjarakkan kelahiran tanpa perlu menggunakn pil atau kaedah lain.alhamdullilah....berhasil......so sekarang,tgh menunggu plak,mana tau pasni kalau ada berita baik ke,hahahaha....insyaAllah.....

Saturday, September 18, 2010

makan,makan,makan

Posted by erienaerin at 10:14 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ

dari bangun pagi tadi hidung aku gatal2.bersin2 mcm nak tercabut dah hidung.mata pun dah tercepet mcm belalang.ni semua angkara SOTONG GORENG TEPUNG yg aku bedal sepinggan malam tadi.celebrate birthday kat RESTORAN SEAFOOD,so mestila order seafood,ye x?hihihi....
aku ngan hubby "kalah" sikit bab sotong,udang ngan ketam ni.tp benda dah sedap,telan jela kan?gila ko xnk makan menatang ni.bab makan mmg xde pantang.bedal jela....bersin ke,gatal ke,x dulik janji makan,hihihihi...
masa kecik2 dulu abah mmg jaga sgt bab2 nak bedal seafood ni.al-maklum,bdk kampung...kaki mesti ada cop duit syiling 1sen(skrg dh licin berkat ikut pantang abah).kena plak abah nelayan.dulu senang giler nak dapat udang,ketam,sotong.mcm g pasar je,nak brp kilo bole dpt.tp skrg...hampeh..rezeki dah x mcm dulu.berbalik pd citer td,adik ngan aku mmg byk syiling tp kakak ngan abg aku xde la plak.bila abah bwk blik udang je,aku ngan adik mst x dpt mkn pnya.sampai aku bertanya pd abah,"nape ada kudis xbole makan udang?"aku x faham apa kena mengena udang ngan kudis.ti abah cakap,"x bole,ti kaki tu gatal"......haaaaaa,sekarang ni kena tanya diri sendiri la...kenapa hidung gatal?PASAL MAKAN SOTONG LAAA....hahahaha...eh,tp jgn silap pk.hidung aku bukan berkudia tp resdung.....
ni ha gambo aku g jalan2 cari makan,hihihi...









kedai makan yang aku pergi ni kat KG PASIR PUTIH....masakan ngan harganya okla.cepat pun ye gak...tinggal lagi xde set macam kat SENIBONG.aku pernah sarankan kat member aku n dia pun bawa family dia ke sana.member aku pun cakap murah...pasni aku nak makan kat mana lagi ek?hihihi....kalau fast ood dah biasa sgt,boring lak.tp,skrg ni aku nak tgu kedai nasi penyet tu buka....nyum~nyum~yum...

Friday, September 17, 2010

17HB,SEPTEMBER.2010

Posted by erienaerin at 3:17 PM 0 comments
Alhamdulillah....genap sudah usia ku hari ni 26 tahun.jeng~jeng~jeng....dah tua dah ye?anak baru sorang.bila nak tambah lagi?hihihi...belum ada rezeki...aish,mcm org tnya plak,hihihi...
rehat tadi sempat g rumah mak abah...sekejap pun jd ler.bukannya apa,klu birthday aku org len x igt xpe janji mak aku mesti ingat.kalau x,confirm aku sedih...nasib baik tahun ni hubby ingat.sensitif la plak bab birthday,hihihi...
hari ni baru naik keje.lama gak aku amek cuti.dari rabu minggu lepas.byk ler gaji kena potong bulan ni.dah lama aku x ngadap blog ni.cuti pun cuma ngadap FB....al-maklum,ada byk gambo raya,excited la kononnya,hihihi...
errmm,apa aku nak tulis lg ek?blurr......idea belum mai lg lorh....arrr...bosan!!!

Monday, August 30, 2010

MERDEKA!!!!!!

Posted by erienaerin at 4:39 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
wahhhh!!!!!nak dekat kol 5!!!sok cuti,yeh~yeh~...sok byk kerja nk wat.nak packing kuih,nak masuk singapore hnta kuih,nak wat kuih utk rmh mak abah aku termasukla rmh aku.kang x pasal2 plak jual kuih tp rmh sendiri xde kuih.huh...bkn main byk lg ayat pasal kuih....
sok PUBLIC HOLIDAY sbb MERDEKA!!!hmm,ada sape2 yg berjiwa patriotik ke?aku?ada la sikit2 kot,hahaha...tahun 2007,aku sambut merdeka kat dataran lg tu...semangat la kononnya....Ya Allah,pnya la ramai manusia masa tu.aku terfikir,apa motif ea dtg ramai2 ni?ada kesadaran pasal merdeka ke?atau dtg suka2,placing2,hanging2,blurr..aku g sana sbb ambil bahagian dlm perbarisan,kalau x,x jejak ler kaki aku kat KL tu semata2 nak nyambut MERDEKA.
Aku g sana pun semua di taja beb oleh JOHOR CORPORATION SDN BHD.Dari makan,pakaian,penginapan,siap dpt elaun lg tu...pergh,best2...kenangan beb.mencabar gak...selalaunya tgok perbarisan dlm tv je tp tahun tu aku dah dpt rasa pengalaman tu sendiri.mmg seronok sangat2...Sempat lg mlm 30hb tu aku ngan mmber(fazilah) g tasek titiwangsa sbb nk sgt naik EYE ON MALAYSIA tu...pergh!!!!!gegel beb palo lutut den.dahla aku ni gayat ngan tmpt tinggi...al maklum,org kampung,hahahaha....
pastu,masa kitaorg nak balik hotel,tiba2 kitaorg npk pakwe makwe ni kena samun ngan 4org lelaki melayu!!pergh!!kecut giler perut aku masa tu.plak tu tahan taxi semua xnk berhenti.Jam dh kol 11lebih.tmpt tgu taxi plak lengang....mak oi,cuak gila babeng ar.tp nasib baik ada driver taxi tu berhenti...tima kasih sgt2 kat pakcik2 tu.sbb masa tu aku ngan fazila dah takut giler ar!!nak nangis pun ye jugak.
mlm tu dptla aku saksikan panorama menyambut MERDEKA...manusia berpeleseran sampai ke pagi.sambut merdeka tp bukan bercerita tntang kemerdekaan.tp sibuk membincangkan pas balik ni nak g mana?nak melepak kat mana?nak tido kat mana?motor saper paling laju?yg jantan nye merempit x sudah,yg perempuan sibuk membonceng motor jantan2.arr...mcm2 la.ti cukup 9 bulan pas sambut merdeka,ada je citer kes buang anak.mcm mana berpesta sambut merdeka,mcm tu la berpesta buang anank.HAMJAD....
Jadi aku rasa,baik dok kat rumah,tgok tv.banyak gak faedahnya.kena plak tahun ni MERDEKA dlm bulan RAMADHAN yang mulia.so,baik dok rmh menambah kan amal ibadat kita.dari dok berpeleseran mcm x ingat nyawa kita bole di tarik bila2 masa sahaja.
okla,ntah apa2 jela yg aku merepek ni....ni haa,gambo2 aku masa kat sana.ada plak pakcik ni nyelit amek gambo ngan aku kat keta kebal.






bErurUT pNYe Hal.....

Posted by erienaerin at 10:45 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
Dah berapa hari aku bangun kaki ngan badan aku sakit.kalau turun dari katil tu,dah jejak kaki kat lantai,mmg xleh nak tegak kaki aku.nk tegak tu lama sikit.belakang badan,bahu,kepala semua sakit.pergh!!cakap mcm nenek2 je.tp serius,bdn aku dah sakit sgt.banyak angin rasanya.
kol 9 lebih malam semalam,dengan semangatnya aku g TAMAN CENDANA..tujuannya?aku nak minta berurut ler...pergh!!urat2 aku ni dah bersimpul2 kot.baru je akak tu tekan guna hujung jari,dah rasa cam xnk kasi je dia urut.bukan akak tu ganas tp badan aku dh sakit sgt,tu yg x tahan.tp bila urat dah lembut,best la plak....
paling best giler masa kat bahagian kepala....cam nak meleleh air liur beb...betul..x tipu punya.ngan kak umi ni,dia x ttpkan byran.pandai2 sendiri la nak bg berapa.tp jgnla plak bg RM5....kesian dia,mcm x berbaloi je.penat tau urut org.akak ni urut lama gak,rasanya semalam lebih satu jam dia urut aku.mak sama kakak ipar aku yg syor kan g berurut ngan kak umi ni.
kalau adik aku pandai urut camtu kan bagus.maunya hari2 aku suruh adik aku urut.kak ummi bgtau,selalu2 la g berurut.berurut pun bole mencantikkan bentuk badan.lg 1,ambil la vitamin2@jamu2 yg sesuai.kalau minum jamu,badan x lembik,kulit tegang dan cantik.hihihi....kalau manyak duit,tala kisah punya lorh...tp insyaAllah,ada masa ti aku nak g berurut lg ngan dia.sbb best...!!!

Saturday, August 28, 2010

diMaNAkaH hENpon Aku??!!

Posted by erienaerin at 11:31 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
aku dh begang nak cari hpon aku.maklum ler pelupa ngalahkan nenek 90 tahun.hpon tu pun dh x bernyawa gaknya.dah dekat 2 minggu aku x guna,bateri pun dah empty la kot.
hmm,masa bercinta dulu pantang xde hpon kat tangan.mula la terbang segala brg sbb di bongkar dek aku.gara2 nak mencari hpon.selama aku menjadi pengguna hpon bermula dari umur 18tahun,baru 2x aku beli hpon.tp kedua2nya dh xde lagi pd aku.....
hpon pertama sekali aku beli hpon MOTOROLA...masa tu umur aku 21tahun.harganya dlm 3ratus lebih.x sampai setahun aku pakai,rumah aku kena pecah masuk ngan perompak.HAMJAD punya perompak tu.huh,leher aku siap luka kena pisau.nasib baik x kena sembelih.5 org sekali rompak.hpon yg comel tu pun kena amek....
hpon yg kedua plak,aku beli masa dapat gaji kerja kat kilang INNO VALUES sebgai QC PROJECT yg kuat mengular,hahaha...ada projek baru aku ada kerja.xde projek,mmg aku xde kerja la.masa tu aku OT byk sikit,then aku beli la hpon NOKIA yg diberi gelaran NOKIA SABUN.Lama gak aku guna hpon tu.rasanya nak dekat 5 tahun.cuma rosak sikit je.x bole nak scroll ke kiri.tu jela rosaknya.betapa cermatnya si bakhil ni guna hpon,hihihi....tp sayang,hpon aku tu tercicir kat HOSPITAL BESAR SULTAN ISMAIL.sape la yg dh amek hpon aku tu,hampeh......
byk gak aku dah guna hpon tp bkn aku yg punya daa...semua org punya.aku tukang pinjam je.sebelum kahwin,aku ni hantu sms.tp bkn sms utk undi artis,huh x kuasa la aku.aku suka sms ngan kwn2,pakwe2,hahaha....bila beli SIMCARD,semua no kena aktif 5.baru la murah nak sms,ye x?
tp sekarang bila dh kahwin,3 bulan sekali baru aku TOP UP..selebihnya,guna crdt hubby aku,kakak @ adik aku.teruk seh...klu blm kahwin TOP UP RM30 pun aku sanggup.skrg ni,RM10 pun lom tentu.plak tu,aku siap jual TOPUP lg masa sblm kahwin.
tapi...dimanakah hpon aku skrg ni???huwaaa...hpon tu bkn aku yg beli.hubby aku yg beli.RM500 tu bg aku dh cukup besar lorh...arr..hpon,dimanakah kau!!!!

Friday, August 27, 2010

tUkanG kAruT

Posted by erienaerin at 2:58 PM 0 comments
hujan baru je berhenti.dari kol 10.30pg td dh hujan...huh,kalau kat rmh mmg best membuta ek?mmm...apa yg menarik rini ar?x jmpa la plak bnd yg menarik hari ni.rehat rini panjang tp x dpt nk tdo,huhuhu.....cedih.konon2 bwk zikry balik rmh,dptla tdo.tp,xde maknanya dpt tdo.baru je aku nk lelapkan mata dia gigit jari aku....err,geramnye..!!!hilang terus ngantuk aku.
anak aku dh tgh mengganas skrg ni.bukan mengganas membelasah org tp dh mengganas menggigit segala yg ada.nak kata lapo,baru pas mkn.mungkin gusi dia gatal.yg selalu jd mangsa mestila peha aku....aduhai...kelabu la warna peha aku ni.tp pastu,mmg zikry dpt hadiah la dari ummi dia.hmm,ayah dia x plak kena gigit.xde isi gaknya,hahaha...
zikry dah setahun 4bulan...blm bercakap g tp dah ada perkataan yg dia sebut...NAK adalah perkataan yg paling jelas sekali klu dia nak brg,klu NA,maknanya dia panggil aku.bertuah pnya anak,panggil mak dia NA.Alhamdullilah,zikry faham apa yg aku kata.klu suruh cari kunci mmg la dia laju sbb dia yg sembunyikan dlm bakul mainan.Actually zikry xde mainan.apa yg dlm bakul tu cuma bnd yg dia minat sgt nak pegang,so aku sumbat jela dlm bakul tu.nak belikan mainan dia belum ada minat utk main,klu utk jahanamkan adalah.kalau suruh g mandi,buka baju,salam,tadah tangan utk baca doa,cium aku,setakat ni dia dh faham semua tu.cuma dia x suka pakai pampers.alamatnya,mmg kena tibai ler...
kalau mula2 nak pegang zikry,x payah la nak mengagah dia mcm nak rak.mmg xde respon pnya.hmm..mcm2 kerenah la anak aku ni.tp kesian dia dlm sebulan 2 ni aku mmg sibuk.x brp dpt sgt nak gurau ngan dia.sbb aku sibuk wat kuih raya.aku kalau dah penat sgt mula la nak berangin je.kena plak anak aku ngaruk,maunye aku bole bertukar menjadi raksasa.huh,teruk!!!!
nasib baik hubby aku x berangin mcm aku.kalau berangin gak,huh x taula jd apa rmh kitaorg tu.x sabar nak tunggu raya ni.aku nk tgok zikry pakai baju melayu ngan songkok.mst comel.tahun ni tahun kedua beraya sama anak n hubby.tahun lepas zikry belum pandai berjalan g.hmm,citer pasal zikry,kan aku dh rindu kat dia.arrr...lambatnya kol 5!!!ummi rindu kat zikry!!!

Thursday, August 26, 2010

pEniNg TaHaP gAbAn!!!

Posted by erienaerin at 9:59 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
huh,lama gila dh xde n3.sampai aku lupa camne nk wat n3,ngeh..ngeh..ngeh..mmm,ada citer menarik ker kebelakangan ni?rasanya xde kot.cuma aku bz gaban mengejar target kuih aku,hahaha...mcm operator kilang jg line lak ayat aku ni,huhuhu...
minggu ni 2 hari aku x kerja.mak mertua aku x sihat,so xde yg menjaga hero cilik aku tu.kekasih ku seru dah x bg aku kerja tp aku sayang lak nk berhenti.nak kerja,pk kan anak plak.aish...poning palo den...nak hanto anak aku kat taska@jiran2 aku risau.jgn kata aku je risau,hubby aku,mak ngan abah aku pun membantah habis2an.nk bergantung pd mak mertua aku sgt pun x bole,mak mertua aku dh x sihat,cucu2 plak tgh agresif gaban.lagipun anak aku xnak hisap botol.susunya kena letak dlm cawan,susunya plak yg DUTCH LADY kotak.kalau susu tepung,maunya dia cmpak cawan tu.mulutnya plak mcm mak dia asyik mengunyah je.mkn plak nk nasi lauk kuah lemak.aku risau kalau org lain jg ti org x bole nk melayan kerenah anak aku.
kalau yg jg anak aku family sendiri xpe gak,xde la risau sgt kepala otak aku ni.kalau org len aku was2 lorh...arrr....mcm mana la???
yang penting,sekarang ni aku tgh pening gila babas pk nk kerja atau berhenti.

Friday, August 6, 2010

giLEr Kah Aku?

Posted by erienaerin at 5:14 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
happy friday...happy ke?hmmm...rasanya xde kot...cuma yg best,sok dh jd sabtu.pagi2 lg mata dh rabak....smlm syok tahap gaban wat si comel cheese tart,dh terbabas sampai kol 4pg.arr...giler.org len wat tahajjud,yg aku plak bantai buat kuih.rajin plak ea?
kalau x kerana hero cilik aku nangis,gaknya sampai aym berkokok aku lanyak wat kuih.dh minat...org nak ckp aku gilos pun xpe,ngeh..ngeh..ngeh..
adakah aku bole di kategorikan gila klu mcm ni?rasanya x kot...bukan gile isim ye,hrp maklum.tp yg penting,aku bole bersengkang mata utk siapkan biskut2 raya yg cantik 2...walaupun rasanya x secantik rupanya dan rupanya x secantik rasanya,hahaha..berbelit.poning palo eden.
actually byk bnd giler yg aku suka buat sebelum aku berkahwin tp dh kahwin pu ada gak aku buat sewel aku ni.
antara perkara "gila" pernah aku wat dalam hidup aku:
1)menangkap anak beranak cicak dlm rumah aku serta rumah nenek aku utk disumbat mulutnya dgn mercun padi samapi mulutnye terbaboo lalu menerbangkannya menggunakan mercun roket.fuhh..best.
2)memberi letusan "telur tembelang" di hadapan adik aku sambil tersenyum dan bersedia utk di perhambat atau di maki.
3)mengira bintang di hadapan rumah abah setiap mlm.(bln pose je,sbb percaya hantu xde)mangkuk...
4)x bole nak bergerak secara stabil,apabila terdengar bunyi "pewittt...awek".mula la aku dh lupa,step berjalan...hina!!
5)jalan melekat ke dinding bila balik singapore(tingkat yg tinggi)...gayat!!
6)pg keceburr ke sungai dlm bln pose,mencari alasan terbatal pose sbb minum air..bangang,dh xnk pose tu g jela mkn ek.
7)berpakat dgn abg aku memancitkan tayar basikal setiap kali malas kesekola.kononnya elak d belasah dgn mak...garang woo mak aku.x g sekolah pun kena tibai tau.
8)x bole senang kalau x dpt dengki org atau dpt ketawa terbahak2.aku bole biol stgh jam kalau dok ngan org skema.
9)membaca novel smpi x igt dunia....pastu skrg ni hbs novel aku kena bedal ngan anai2 kat rmh abah.jahat amat lorh anai2,emangnya lo mkn buku bisa pandai?...
10)bole bershopping sorg diri dan bercakap sorg diri ketika memilih barangan yg hndak d beli....masa tu single lg...
11)aku akan lanyak budak2 kecik sampai diaorg nangis,pastu aku lari..baby kan comel.
ah,byk lagi la bnd2 merepek aku wat...sampai mak aku pernah risau yg aku ni ok ke x,hahaha...apala yg aku merepek petang2 hari ni...yesss!!!sudah waktu utk balik!!!!YA~BEDA~BEDU~!!!!!!!!

Thursday, August 5, 2010

kEnAPa Aku mAlaS????

Posted by erienaerin at 3:54 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
mencelikkan mata waktu pg amat berat ku rasakan....arr...knpla hari2 bukan hari ahad.hah??klu hari2 hari ahad,bila nak pose ngan raya ek?dan bila plak nak gaji.huh..terasa malas nak buka mata,malas nak bangun dari katil,malas rasanya nak mandi,malasnya nak g keje...HUARGGHHH!!!!!!!KENAPA AKU MALAS!!!

Wednesday, August 4, 2010

hiDUp Aku(cINtAku lAHir...)

Posted by erienaerin at 11:06 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
19/04/2009
Tgh tumbuk sambal belacan,tmpt yg aku duduk tu basah.hm...nape ea?abaikan...buat keje rumah mcm biasa.Ahad,waktu untuk berehat....malam,pas baca YASSIN,kain aku dh basah.aku panik...tp xde tanda2 sakit.aku panggil hubby,then bidan sebelah umah dtg.Bidan ckp,jln blm buka tp bwk je g spital...kat spital kena check mcm aku ni ikan.BENCI!!!terus kena masuk wad....
20/04/2009
hmm...pagi2 doktor besar dh dtg tgok pesakit.kena turn aku,doktor tu ckp"DH BOOKING LABOUR ROOM?BAGI JE BERSALIN.KATIL NI RAMAI LAGI BOLE GUNA"...hah?aku dh panik.aku blm nak bersalin,dia paksa plak.GILOS...
KOL 10.00MLM...jeng..jeng..jeng..nurse dtg nk bwk aku g LABOUR ROOM...aku msg hubby bgtau nak masuk wad tp aku sengal x suruh hubby dtg.ngok-ngek...Perjalanan utk ke LABOUR ROOM aku rasa mcm nak g perang...Fuhh!!siap duduk kat wheel chair.semua mata memandang ke arah aku..wahh!!mcm artis.otak aku berfikir ngan ligat..."AKU NAK BERSALIN KE?MCM MANA RASA BERSALIN TU?MCM MANA SAKITNYE EK?huh...ORG X SAKIT PUN KENA MASUK LABOUR ROOM JUGA KE?...x faham....
Baring je kat katil,aku tgok jam,kol 10.15.nurse pun dtg...semuanya dia pasang.kat tangan,kat perut...mcm ikan...ok,faham sekarang.aku kena paksa bersalin.Huh!!kejam!!!
1min...2min..3min..4min..5min..x sakit pun?hmm..baik aku tido.celik mata,kol 11.00?x sakit pun...tp nk terkucil..dh terkucil.aku tido semula.
Celik mata...12.00?!!adeh..rasa nak terbuang air besar...alamak..x selesa btul.dahi aku berpeluh...sakit sikit2...tp masih bole tdo.dan bermula la episod aku bertarung nyawa...chewah,mcm nk g perang.sakit setiap 5min...
Tengok jam,kol 3...baru 6cm...bila nak jd 10cm ni...sedaya upaya aku tahan diri aku dari tidak mengeluh dan megerang sakit.لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ tp yg pasti,besi katil dh tercabut aku hentak...teruk nye!!!
Waktu tu aku terfikir,anak aku mesti lelaki.dan mcm2 bayangan dtg waktu sakit tu.Rasa mcm aku dh nk mati ke ni?Terbayangkn suami,mak abah,arwah nenek...HAH?ARWAH NENEK???hmm..aku terasa sgt mcm nk mkn masakn arwah nenek waktu tu.kenapa ada perasaan ni?
21/04/2010
Kol 7.00pagi,aku dh mula give-up...mcm2 aku fikir.redha je klu kena operation.tp mst nnt anak aku lemas sbb lmbt sgt.dgn kudrat yg ada dan nafas yg hmpir2 habis,alhamdullilah...7.22pagi,hero aku lahir dgn berat 3.37kg.....syahdunya dpt gendong anak sendiri...dh dpt tgok muka anak,lantak la nurse nk watpe lps tu,hahaha.....

Tuesday, August 3, 2010

hAdiaH AnivERsary UtK cyGku...

Posted by erienaerin at 4:39 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
semalam kononnya nak wat suprise kat KEKASIHKU SERU....balik je rmh,apa lg D FLASH la aku masak,kemas ngan wat kek...nak nyambut la ni ye?ahakzz...
Percubaan pertama aku utk TIRAMISU,jeng..jeng..jeng...



percubaan pertama yg selebet...tp rasa kek tu x selebet rupanya,ngeh..ngeh..ngeh..yg penting,hubby ckp sedap tp comot.aku akan pastikan kek aku cantik lepas ni.

Monday, August 2, 2010

iT`s cOmpLIcatE....

Posted by erienaerin at 2:25 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
12.00PM...LUNCH..rutin harian,balik rmh mak mertua aku.tgok anak aku yg dh mula mengganas skrg ni.Mak mertua aku menjaga cucunya 3 org termasuk anak aku.Actually cucu mak 4 org.2 hero n 2 heroin.Hmm...cucu yang mak jaga,berumur 6tahun,1thun 6bln dan 1thun 4bln(zikry).cuba bayangkan sekejap,mcm mana kelakuan budak kecik yg baru nak explore dunia ni.semua dia nak usik,semua dia nak pegang,semua dia nak kutip pastu,NGAP.pendek kata,sentiasa nak di perhatikan.
Kesian aku tgok mak.Bila sorg nangis,sorg lg mesti nak nangis juga.klu nk masak,si kecik mengaruk.nak ke tandas,huh..jgn citerlas,mmg x senang.hmm...kalau org lain yg jaga,silap2 anak sedara ngan anak aku sekali kena tibai@dera.
Kadang2 rasa bersalah plak kat mak...yela,masa anak kecil,dh semestinya kena jg anak.bila anak dah besar,kena jaga cucu plak.bila mak nak rehat ek?hmm...aku mesti mencari sesuatu yg bole wat income setiap bulan.so,bole la aku duduk rmh dan jaga anak aku sendiri.kalau nak harapkan gaji hubby sorg,lepak la dia nak kejar OT je...mana sanggup kan.
Terfikir juga,aku kerja...cukup ke masa aku dengan anak kat rumah.Hmmm,adakah ini faktor menyumbang anak2 zaman sekarang tak mendengar kata org tua?maksud aku,mak bapa xde masa nak melayan karenah anak.bila org yg menjaga anak mengadu anak2 nakal,mak bapa x bole terima.jadi,anak jadi lemak ar...bukan lemak berkrim atau lemak cili padi.tp ni lemak yg tebal mcm lemak tongkeng ayam!!(LEMAK KER?)
Zaman sekarang,kebanyakan mak bapa mmg bekerja.Taska pun tumbuh mcm cendawan.Tp,sama ke asuhan mak bapa dgn penjaga taska?silap2 kita x tau anak kita suka mkn apa,suka kartun apa,tido kol bpe....hmmm,silap hari bulan ngan aku pun tergolong mcm ni...fuh!!!jauhkanlah...
Senang citer,aku dh rasa mcm mn lg kecik x dijaga ngan mak abah.bukan diaorg bercerai tp mak abah sibuk.Mak kerja kat singapore jd kakak yg jg aku.Dalam seminggu tu,ntah brp kali bedal maggi je.Kadang2 abah masak.tp biasala,masakn org llk.tp masa tu blm pandai memilih lg utk mkn KFC atau PIZZA.Adik mak bw g sigapore sbb dia kecik lagi dan aku dah sekolah tadika.Masa tu aku comel lg...semua kena wat sendiri(di awasi oleh kakak n kakak sedara yg berumur 9thun masa tu).Jd,nakal aku tu melampau sgt.Bila mak balik dari singapore,confirm kena tibai.Nakal giler babas!!ntah la ea,masa tu aku fikir kenakalan aku mungkin bole menarik perhatian parents untuk menyayangi aku lebih tp rupanya untuk kena tibai lebih,hahaha...mcm2 karenah aku wat.Ponteng sekola(umur 9thun)alasan?mls nk bgun pagi so,tido jela kat rmh.Rembat kelapa ngan tebu nenek sebelah rmh,mandi sungai,main lopak,pecahkan telur ayam(nenek ajar ngaji),dengki org,bergaduh ngan bdk2 lelaki(otai beb..)...huh,byk lg la.tp semuanya jenayah masa bwh umur 12 tahun,hahaha...
Tp sungguh pun aku nakal,tiap kali aku g jual ikan abah,aku x pernah amek seposen pun,jujur beb.abah yg bg sendiri upah.Umur 8 tahun aku dh pandai berkebun...byk gak pokok aku tanam.tp hasilnya kena rembat ngan nenek aku.Nak marah mcm mana?aku kecik je ms tu.
Makin hari aku makin membesar.Besar~besar,kutambah tinggi~SCOOTS EMULSION KU TUMBUH BESAR....adik aku pun dh bertambah lg 2 org.so,masa utk bermanja dgn mak dh xde langsung.Hari2 kena marah,hari2 gaduh dengan kakak@abang aku.dlm sebulan,aku ranking tmpt pertama di tibai...fuh,syahdu habis.
lama kelamaan,aku dh bosan nak duduk rmh dan aku memikirkan alternatif lain utk tidak duduk di rumah.apa yg telah aku lakukan?bkn lari dari rumah tp larikan diri dari kena belasah,haha...bermula la episod dimana aku menyibukkan diri mengalahkan YB.Join pengakap,join kompang,silat,g sekolah tiap hari sbtu,.klu camping jgn citerla,2 minggu skli mst g camping pnye.
Motif citer aku,mak bapa klu sibuk tu bkn dia x syg kita tp dia bertungkus lumus nak menyara keluarga.kalau budak2 yg rasa terabai tu,pilih la kwn2 yg elok,join la aktiviti yg berfaedah.Maklumla...gejala sosial skrg ni rasanya 10x ganda dari zaman aku sekola.RENUNG-RENUGKANLA,SELAMAT BERAMAL....ngeh..ngeh..ngeh..

Sunday, August 1, 2010

aKtiViti EnTAH apA-aPa jE...

Posted by erienaerin at 11:50 PM 0 comments
hujan oh hujan....bestnya x keje rini.bole sambung bantai membuta...tu yang aku fikir dari kol 7 pg...tp...ops,hubby krja loh.jd,x dpt la aku meyambung apa yg aku dh fikir lg td..ngan semangatnya aku bangun,kemas apa yg patut,masak then bg hero aku mkn.siap kj,aku ngan zikry sambung tido...pergh!!!lama dah aku x dpt tido siang.bestnye!!!!!!
aktiviti malam,aku siapkan order dari kawan kakak aku.ALMOND LONDON...anak jiran aku nak belajar wat cookies.aku bukannya tau sangat wat cookies ni.apa yg aku tau jela aku ajarkan,hihihi...
pas maghrib aku start wat,skrg baru siap...hmm 3jam gak.


hmmm...suka sangat tgok cookies ni bila dah siap.selagi x siap,aku geram sangat.aku jual cookies ni dengan harga RM20 untuk 50pcs.oh ye,aku x survey banyak tmpat untuk COKLAT TULIP....tp 4 kedai yg aku pergi,harga semua berlainan.Kat kedai BAKE WELL,MASAI RM18.50,JIASON PASIR GUDANG RM14.50,PASARAYA KIM GUAN,RM16.00,dan PASARAYA THYE,RM13.50.ni semua harga untuk 1kg COKLAT TULIP.ada x ek tmpt yg lg murah?kat kedai BAKE WELL tu,ada brg yg murah dan ada gak yg mahal...klu x pasti kegunaan brg tu,tnya je tauke dia.dia bole bg information dan diaorg ada wat kelas.tp pg je,mlm xde ar...tp harga aku x tau..hihi...

Saturday, July 31, 2010

hAri Ni PuBLic Ke?

Posted by erienaerin at 9:08 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
sunyi je tmpt kj aku ni??....jap aku skodeng pomen....(1min...2min...3min..)huh...2 org pomen je yg ada?mana yg len ni?rini public ke?klu xde pomen,bole la aku melepak kat opis je rini,ngeh..ngeh..ngeh..
semalam aku bantai menghadap pc cari resepi..resepi apa?of coz la mknan feberet aku.NASI AYAM PENYET....tp semuanya sambal tomato.sambal mcm makcik jawa tu xde laa...mcm mana aku nk dpt resepi tu ek?kena part time kat kedai dia kot??huhu...tp yg penting,aku dah ada sambal baru utk mengelakkan aku dr kerap g mencekik kat kedai tu.aha...tadaa...dinner aku smlm....

pas siap masak,aku siapkan order dari kak nani...simple je.cornflakes peanut butter cookies.tq kak nani...

Friday, July 30, 2010

hiDup Aku(pArt 4)

Posted by erienaerin at 11:01 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
08/04/2009
ish..knp aku sejuk gila ni??kipas dh tutup.haus,sejuk,siap gegel lg.tgok jam,5.30pagi.aku panggil kakak aku mintak ambilkan air.rasa perut,eh knp baby aku x gerak ni?selalu baby gerak secara aktif waktu subuh.amek hpon,aku msg KAK SUE.tnya kat dia,aku rasa mcm demam,baby plak x gerak.dia pun menyarankan aku supaya g klinik secepatnya.then,kol 7 aku g klinik.doktor tu sengal giler ar.dhla xde org,perut aku plak sakit.dia buat apa ntah kat bilik dia hegeh2.bila dia check aku,he juz said,"awak demam.nak mc x arini?".giler ar!!!dh tentu public.cipan...
aku terus g rmh mak aku,mak aku baru balik kj.dia panik...terus g hanta aku kat HOSPITAL ISMAIL JOHOR BAHRU coz baby x gerak2..hm..haru beb kena check mcm aku ni ikan je...result,kena tahan coz demam panas..
aku melepak kat spital 4 hari...best tau dok spital.cukup masa makan.siap kakak aku hanta nasi bungkus siap ada DUNKIN DONUT lg tu..robok baju dh mcm ice box penuh ngan mkanan.bkn apa,dia risau adik dia yg kuat mencekik ni kelaparan..haha...
kat spital,aku bedal tido jela...mana x nya,asyik lantak ubat batuk ngan ubat demam.pastu masuk air plak sampai 8 botol...kes?kencing kotor.klu kencing kotor,silap2 bole beranak awal.
11/04/2009
hubby call suruh amek kat pusat banda...ooo...hubby dah sampai dari KOREA rupanya.camne nak amek?aku kat spital..hihi...lupa nak habaq kat dia noo,aku tgh melepak kat spital.
keesokannya,hubby dtg spital...YES!!!aku dh bole balik.kemas semua brg2 yg ada.pergh!!stok mcm aku dh pindah kat spital ni plak rasanya.npk je hubby,hilang rasa rindu.2 bln beb x jmpa...."KU BAHAGIA,LA~LA~LA~...bersambung...

2 bulan lorh...

hiDup aKu(part3)

Posted by erienaerin at 10:25 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
years 2008&2009
start aku tau aku pregnant,bila maghrib je aku lepak.kena plak hubby balik kol 7lebih.baru je dia bg salam,npk je muka dia,aku terus muntah...haa..2 jela yg paling teruk.tp kalau masak aku ok lg walaupun x larat aku paksa.mak aku pesan,jgn ngada2 sgt.buat je mcm biasa ti baby ikut ngada2.rasanya betul la kot apa yg mak aku ckp,hihi...
hari berganti2,sampaila kandungan aku 5bln...hubby dh tkr keje baru.EEW MALAYSIA..dpt lebih sikit dr tmpt kj lama.kj pnya kj,kandungan dh masuk 7bln...dapat berita,hubby kena trainning kat KOREA,2bln....kira2,dh nk dekat bersalin maknanya!!huh,sedih,risau,rindu,takut,arr...mcm2 la kat pala otak aku ni...
dan pada tarikh 14/02/2009...hari apakah itu?ya,VALENTINE DAY...apakah hadiah yg aku dpt?hadiahnya,hubby bertolak g KOREA mlm tu la woi...huwaa..!!!bygkan dgn perut yg besar,aku g hnta hubby kat pst bnda tp diaorg amek fligth kat singapore.
sampai rmh je aku nangis mcm baby kena tinggal ngan mak.dpt bayangkan muka aku??hihi..mana x nye,hubby jauh.apa2 jd kat aku mcm mana?klu kat KL ke MELAKA ke bole gak balik.ni?jauh weh...kalau ada pintu DORAEMON kan bagus,hahaha...
dan bermula la episod dimana aku kena wat semuanya sendiri...byr bil,belanja dapur,beli brg2 baby,g check up,g scan...ops!!2x scan sblm ni,hubby teman.siap dia betah ckp doktor plak tu.doktor kata anak kami GIRL,but he said,"ANAK SAYA LELAKI LA!"..hmm...degil tol.bukan taksub nk tgok jantina anak.tp g scan sbb nk tau baby sihat atau x...bak kata seorg member,"knp la org mengandung ni xnk g scan.watnya baby lahir xde kepala,mcm mana?klu scan kan apa2 hal bole tau awal".pergh!!!kecut beb perut dgr pandangan member aku...bersambung

huJAn oH huJAn......

Posted by erienaerin at 8:59 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
kol 8 hujan dh lebat bangat..hmm...kalau kat rmh ni maunya tgh jd mcm hantu bungkus..baju ngan seluar aku dh basah.sengal tol la aku ni,napela x bwk bju lain.mcm x tau2 lg nk kena hnta zikry.mn nak dukung zikry,nk pegang payung lg.huh...gegel beb kat opis ni.hmm...tmpt kj aku mcm x cukup org je.ni mesti kes pomen mogok sbb bos x byr gaji..gilos tol bos kitaorg ni.tp aku sedih tau bila tgok diaorg mtk gaji.mcm pengemis dh...senang citer,mengemis duit sendiri.
nanti beratur panjang2 tgu gaji(x termasuk aku,aku special sikit)ngeeee....ada yg dpt separuh ada yg x dpt langsung.pekerjanya india ngan melayu.bos plak chinese...wah...1MALAYSIA la kiranya ni.ngeh..ngeh..ngeh..
kalau aku jd bos best x ek?hmm...kat kocek,duit RM50@100 berkepuk je.pakai keta besar,rmh besar,kat rmh ada maid,org pandang hebat je....
tapi....hebat ke aku kalau aku ada semua tu?hmm...mungkin ti semua harta dunia ni bole wat aku bongkak kan.yela,mentang2 org dh pandang tinggi.mana tau,bila dh senang mak ngan abah pun aku dh x pedulikan.contoh kat filem kan dh byk pe...SI TANGGANG,HINGGA HUJUNG NYAWA...BLA,BLA,BLA...
jd,aku patut bersyukur dengan rezeki yg telah ALLAH kurniakan.walaupun sederhana tp aku bahagia.kalau nk senang,YA KENA USAHA LA DONG...

Thursday, July 29, 2010

mAkaNan fEbEreT hAku!!!

Posted by erienaerin at 2:27 PM 0 comments
malam td aku agak bz....bz apa?bz sibuk wat BLOG utk kakak aku,hihi...bz ngalahkan perdana menteri!!tgh syok layan BLOG,kakak aku dtg ngan sepinggan NASI GORENG KAMPUNG!!ooo...nak rasuah ea??perut aku mmg dh tgh berdangdut reggae plak tu.apa lg,aku bedal jela.tp x cukup!!!huaaa....teruknya melantak.

mlm semalam pnya mknan jgn citer lg la,dh selamat pun.lunch td plak ngan sepantas kilat aku dh sampai kat kedai NASI AYAM PENYET....Pergh!!!kedai ni la yg membuatkan aku angau.klu g situ aku memang penamak tahap dinasour la.mesti aku order,AYAM@PUYUH+LELE,JELLY KELAPA ngan BANDUNG SODA.Lunch je,nk dekat RM10 rabak.seminggu ada la 2@3x aku pg.memang nak kaya kan makcik jawa tu la aku ni.

HiduP Aku(pArT 2)

Posted by erienaerin at 11:05 AM 0 comments
BULAN 9,2008

hari tu aku malas gila g keje.pg muntah2..so,aku g klinik coz nk mintak MC.hmm...KLINIK SEJAHTERA...tgu pnya tgu,nama aku di panggil.dgn lurus bendulnya aku citer apa masalh aku then doktor pun kata,"PERGI TANDAS YE,NAK WAT URINE TEST".pas bg doktor,doktor pun kata:
DOKTOR:ok,awak positif pregnant..bila last period?
AKU :27/07/2008
DOKTOR:(sambil mengira)hmm..kandungan dah 6 minggu ye.
AKU :Hah???saya baru kahwin sebulan,mcm mana bole jd 6 minggu?
DOKTOR:saya kira last period awak,bukan tarikh mula awak bersama.
Hahaha...sengal gila masa tu...lagi nak menyangkal kata2 doktor.Then,aku terus msg hubby..huhu...jalan mcm dh x jejak je.rasa di awangan..hm..mesti best jd ummi ni.bawak keta pun senyum je sampai rumah...ni la kot org panggil bunting pelamin.la~la~la~...

Wednesday, July 28, 2010

HiDup Aku.(pArt 1)

Posted by erienaerin at 2:21 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
lg brp hari je 2ND ANNIVERSARY aku...mesti laki aku lupa..last year,kitaorg celebrate kat rmh abah aku,bergabung ngan birthday my mom.hmm,2 tahun hidup bersama Mr Sahrezal ni xdela ssh mana pun nak serasi.mungkin sbb kitaorg lahir pada bulan yg sama kot,so hangin tu lebih kurang ler...ada org kata kalau kahwin umur yg sama selalu ada perbalahan.hmm..im not sure bout that.tp alhamdullilah,wat masa ni masing2 cool,huhu..
pd permulaan hidup bersama,kitaorg dilanda masalah.Masalah apakah itu?sudah tentula masalah kewangan yg serius.3hari pas majlis,dgn bangganya kami pindah rmh baru.WAHHH!!!4 BILIK?Pastu,x sampai sebulan,amek kau.gegel beb lutut.paras2 hidung je nk ..hidup.SAVING??ERK..dgn pantas kilat aku korek segala lubuk utk mencari buku ASB...Wahh...ada balance.penyelamat la kiranya tu.HUBBY?semua saving dia dh leburkan utk majlis perkahwinan,down payment kereta ngan rumah.nasib baik x pyh byr motor.Actually,hubby aku bukanla org yg boros.dia pun x suka nk berhutang.tp yela,mungkin baru nak memulakan hidup bersama,ada je brg yg kurang dan perlu utk dibeli.dulu masa zaman sekola,kita bole bezakan KEPERLUAN DAN KEHENDAK tp skrg,xde bezanya maksud perkataan tu.baru la betul memulakan kehidupan bersama.ada org,baru je kahwin masih stay kat rmh parents.jd mereka xkan npk perbezaan utk memulakan kehidupan bersama suami.dok rmh parents,xde duit pun masih bole mkn pe....
ada kwn2 nasihatkan aku cara2 nk wat saving duit bulanan.org cuma pandai ckp je.yg byr hutang,aku ngan suami.kalau dah dpt gaji,tendang terajang,tolak itu ini balance tgl 2@3ratus pun masih bole saving mmg handal la manusia tu.jd hidup x perlu mkn?minyak kereta x perlu isi?hmm..ada ke org yg bole survive ngan duit 200 kat pasir gudang ni??mmg ada org lg ssh dari aku,jd org yg ssh tu masih bole saving ke?cuba tnya org tu,confirm kena rembat beb...setahun lbih gak,nk stabil.
aku ni bknla jenis suka shopping.klu aku beli kasut,selagi kasut tu x bersepai,selagi tu la aku lanyak.kain tudung?hmm..biasanya aku rembat mak aku pnya,wahwahwah...pergh citer mcm sengkek sgt la ek?tp,klu bab mkn,akan aku leburkan duit aku.x kira la brp puluh@ratus sekali pun,pasti aku akan mkn gak.klu bab2 mkn,selera mmg rabak.klu bab fesyen2,renovate rmh,berhias nk rak,aku x brp amek port sgt.coz,my hubby always said "bersyukurla apa yg dh ada na"
so,kalau org nk dtg rmh aku ni jgn yg jenis byk tnya n byk complain.apa yg dh ada,adala.bkn nk sentiasa hidup dlm takuk lama.tp sikit2 pasti aku akan buka buku baru dlm kehidupan kami.cuma kena lebih masa sikit.
wat masa ni,kakak aku stay ngan aku.hubby dia kena krja luar.so,dia temankan aku n aku pun teman kan dia,hihi...dia dok ngan kitaorg,dia tlg gak kitaorg.kemaskan rmh,masak,byrkn bil,jg kan zikry ms aku sibuk.pendek kata,kakak aku ngan mak aku je bole faham apa yg aku lalui.tp paling penting,walau susah mana pun permulaan hidup kami,aku ngan suami bahagia.xde perasaan cemburu buta,kasih sayang yg kuat dan saling sefahaman.LANTAK orgla nk ckp apa,yg penting kami bahagia.InsyaAllah hingga akhir hayat kami...AMIN...bersambung

LaYanz MoviE....

Posted by erienaerin at 1:05 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
mata aku ni mmg mengada2...malam xnk plak tdo.klu dh siang kang,mata mcm kena gam.disebabkan x bole nk tdo,aku g membasuh bilik air da....tp x ngantuk jugak.hmm,apa lagi aku nak wat?!!td aku g melangok kat depan tv...layan citer NANNY Mc Phee....gerek gak citer ni.tp aku lg suka part1,part2 x berapa sgt.
citer pasal budak2 kecik yg nakal....mak bapa pun peining nk menguruskan then NANNY ni akan datang.tongkat NANNY ni ada power..tp part2 biasa je sbb dah tau mcm mana NANNY tu akan guna tongkat dia.

Tuesday, July 27, 2010

x BoLE tiDo....%#&@$!^**

Posted by erienaerin at 1:23 AM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
wah...dh kol 1 lbih...x bole tdo!!!huhuhu....baru rini igt nk relax n tido awal.zikry dh tido lg td.ummi dia je yg tido lg.td tgok citer DUNIA BARU REUNION.dah habis dunia baru,sambung plak cite ALADIN.masuk kali ni,dh 17x aku ulang citer ni.zikry pun suka lagu2 citer ni tp dia dh tdo.kalau x dia dok depan tv ikut menari sekali.huhu...best citer ni.tp mcm biasala,hindustan mestila byk lagu.pergh!!!!xbole jd ni,aku mesti paksa mata aku tido....dushyum..dushyum..bintang~bintang~bin..zzZZZzzz.....

Monday, July 26, 2010

aPa YanG pEnTing,kERjasama...

Posted by erienaerin at 5:04 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
hujan dari malam tadi wooo....sejuk bangat.tmpt keje aku dh lecak gile.mata plak dh mcm xleh nk bukak siot.so,rini xde aktiviti yg mencabar kat tmpt kj aku.dh bosan2, makan jela kj aku.semapt lagi cari resepi...mana tau ada yg berkenan,bole gak try.
hmmm....cite bab makan,semalam aku bersama2 kakak ipar aku telah menyibuk kan diri kami di dapur untuk masak masakan special ala2 kerja kahwin gitu,hahaha...resepi yg dipilih,NASI MINYAK+AYAM MASAK MERAH+RENDANG DAGING.desertnya,DADIH MANGO tp dh pecah.hihi...pergh!!!makan jela kerja aku ni.petang plak g rmh org khwin.tp mkn nasi jagung la plak....tp x sempat amek gambo pengantin....disertakan kat cni masakan dari chef riena & chef izan,hahaha...gambo chef je xde sbb blm mandi,kuikuikui....

Saturday, July 24, 2010

PEREMPUAN ITU LEMAH?

Posted by erienaerin at 12:58 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
celik mata pagi ni,aku berkira2 sendiri.ahad ke sabtu ni?aisey,sabtu laa...so kena kerja."PENDEK KATA,SELAGI TAK TUTUP MATA,KERJA,KERJA,KERJA".dialog MR LABU,hihi...mcm biasa la rutin aku,hanta zikry sebelum g kerja.semua kena wat sendiri beb.hubby balik kerja dh penat,biasala kerja mlm.
bersyukur sangat dilahirkan sbg PEREMPUAN kat dunia ni dan dikuriakan kpd aku suami yg peyayag dan bertanggungjawab.PEREMPUAN?nampak lemah tp memiliki kelebihan yang byk sgt dari kaum lelaki.lgpun ramai lg PEREMPUAN kat luar tu sama je rutin mcm aku.hanta anak,g kerja,amek anak,g pasar,masak,kemas rumah,basuh & lipat pakaian,jg anak jg suami,eh tu jg lain,hihi.celik je mata bgun pg lakukan bnd yg sama hari2.tp perbezaan kami cuma,bekerja@suri rumah,bil anak dan tanggugjawab suami pd keluarga.selagi diberi kesempatan untuk melakukan yg terbaik untuk keluarga,aku akan lakukan yg paling terbaik.mcm org indon kata "PALING NGETOP".jgn nnt bila aku dah terbaring sakit baru aku nak terfikir apa yg aku dh abaikan pd keluarga.selagi gelaran mulia sbg ISTERI msih aku guna,InsyaAllah,aku xkan khianati cinta dan tanggungjawab aku pd suami.walau sesusah mana aku kena harungi,aku pasti,aku bole buat.sbb PEREMPUAN tu kuat,peyabar,penyayang,pe..bla~bla~bla...

Kalau suami mempunyai hak dan kewajipan terhadap isterinya, maka isteri juga mempunyai tugas dan tanggungjawab terhadap suaminya. Sesungguhnya tugas seorang isteri terhadap suaminya adalah sangat penting dan mesti dipatuhi sehingga pernah Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :

“Jikalau sekiranya ada perintah dari Allah SWT untuk menyuruh manusia sujud kepada manusia nescaya aku suruh isteri sujud kepada suaminya.”

(Hadis Riwayat At-Turmizi)

Isteri hendaklah sentiasa memberi layanan baik kepada suaminya. Allah memberi ganjaran pahala yang berlipat ganda kepadanya sebagaimana yang ditegaskan oleh Rasulullah SAW dalam banyak hadis-hadisnya antara lain bermaksud :
a) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.
b) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah.
c) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.
d) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.
e) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.
f) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.
g) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)
h) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.

(Hadis Riwayat Anas Bin Malik)

Friday, July 23, 2010

rezeki pasti ada

Posted by erienaerin at 5:12 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
badan letih sangat 2-3 hari ni....pagi2 jgn citer la,m****h je.dah mcm megandung la plak,"morning sick" haha...hero cilik aku blom chat lagi.sedih tgok zikry baring je tp tangan main keta.mungkin nk main tp x larat.
semalam aku wat lg cikit biskut raya.ALMOND LONDON,SARANG SEMUT,TART.sambil tu ajar sekali kakak aku sepit kuih tart.kakak aku ni,dari kecik mmg x berminat ngan biskut2 raya ni.tp kalau bab2 hiasan dia suka la.jd,kematu gak tangan dia semalam,hahaha...
aku kalau dh mengadap wat biskut2 ni,x tdo mlm pun xpe.selagi x siap,mmg aku x tdolaa.nasib baik hubby keje malam.klu x confirm kena marah coz pagi mau keje daaa.
sample yg sebelum ni aku hanta,alhamdullilah dah ada yg order.ada rezeki lebih untuk tahun ni,adala.lagipun ni percubaan aku yg pertama,rasa cuak gak.lutut pun bole gegel ni kalau x dpt siapkan order customer.maunya kena rembat ti beb.confirm adik beradik kena angkut untuk siapkan order,haha..tp insyaAllah..aku mesti bole wat.
pergh!!!lmbat la plak kol 6.lapar!!!!!!!!!!



Thursday, July 22, 2010

nTah Apa-aPa jElaaaa....

Posted by erienaerin at 5:33 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


sejuk tahap gaban dh kat opis petang2 ni...mcm dh kat GENTING la plak....dh nak dekat balik,mgula tahap gaban.
setelah berpenat selama beberapa hari,akhirnya aku dh berjaya mengedarkan sample biskut raya aku....semuanya aku gelarkan BONDA COOKIES.sbbnya,biskut2 ni mak aku yg ajar daaa...
anak2 mak semua x minat biskut moden...jd xdela biskut2 moden kat rmh kitaorg masa raya...kalau ada pun,mmm...ALMOND LONDON la kot,hihi...bukan kolot tp biskut raya dolu2 lg best kot...thun ni x buat biskut BANGKIT..lain kali laaa....
huhu...x sabar nak tgu RAMADHAN....mudah2an tahun ni daptla bertahan sebulan pose macam tahun lepas...la~la~la....

Monday, July 19, 2010

pagi isnin yang mendung...

Posted by erienaerin at 5:18 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Rini hero cilik aku demam....dari mlm tadi badannya dah mula panas.tp bila buka citer hindustan,wah....dia pun ikut la joget,hihi...
petang dalam kol 3.45,hubby call bgtau zikry nangis,badan panas sangat.aku keluar jap bawa zikry g klinik....jumpa doktor,haaa...kena masuk ROKET beb...apalagi,zikry pun mengamuk la.pergh!!anak aku dah macam cikgu silat dia bagi penerajang.
Balik keje kang aku nak rest..dh bape ari x cukup tdo gara2 siapkan sample kuih.lgipun zikry demam.baik aku melepak ngan anak aku.Harap2 anak aku cepat sembuh.kesian mak mrtua aku ti nak melayan ngaruk anak aku.
Sok aku akan memulakan percubaan pertama aku...iaitu MENGEDARKAN SAMPLE KUIH...mudah2an ada rezeki untuk percubaan pertama aku..insyaAllah...

gambar zikry bengang

Saturday, July 17, 2010

cEriTA peNgaLAMan PerTAma....ssssttt....

Posted by erienaerin at 1:43 PM 0 comments
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
KOL 3.00pagi

Sedang asyik parut kuih sarang semut,tgok jam...wahhh!!!kol 3.30 pagi??!!wat kuih x hingat donia.kuih kat oven ada 1 tray,hero cilik aku plak nangis nak susu.basuh2 tangan,landing baik punya kat tepi anak aku.tup2...aku di alam lain!aku tertido rupanya.sadar2 hujan tgh lebat,kuih aku kat oven bukan lagi sarang semut tp dh jd sarang lebah.OH NO!!rentung.

KOL 6.00pagi

Aku dh bengang,aku sambung tdo ler...mamai beb...aku tersadar lagi.dengar suara kakak aku panggil minta hanta g keje.dengan separa normal aku bgtau,KO MASUK LAMBAT JELA RINI.AKU NGANTUK SANGAT NI.BARU JE TERLELAP.tup2..aku tengok kakak aku merempit g keje dlm hujan lebat.aku selak langsir,ada petir plak tu(pergh!!!mcm kat filem)....huwaaa!!!!rasa bersalah menebal kat dlm hati..kenapala aku wat kakak aku mcm ni.sibuk sangat nk membuta x sudah2...sampai ke saat ni pun aku masih rasa bersalah....

KOL 8.30pagi

Wahhh!!!mcm bos rini aku masuk lambat...ni la akibatnya kalau tido lambat.mata dah mcm belalang kunyit la plak bengkak.nak wat camne,nk siapkan sample kuih pnya psl.aku keje...balik kol 6.Balik keje kena g pasar beli lauk,amek anak.Sampai rmh dh 6 lebih...asar selalu nyaris2 terbabas.masak punya masak Maghrib pun tiba.Kol 7.45 hubby nk g keje.Makanan kena sediakn.nk layan anak ngaruk lagi.bole sawan beb kalau hilang sabar...nyampah aku klu hubby keje malam..sbb aku kena jadi FLASH WOMEN...penat maksimum.2 blm lagi tgok baju yg nak kena lipat...pergh!!bole berbuih beb mulut.

KOL 9.00pagi

Operasi membuat BLOG pun bermula.aku bekerjasama ngan kakak ipar aku telah meng ularkan diri kami selama setengah hari semata2 utk menghasilkan BLOG aku.TADAAA!!berjaya juga akhirnya ERIENAERIN WORLDS.tajuk ni bukan bersempena mawi ea.tp disebabkan BLOG ni aku yg punya,so suka ati akula,hahaha.walaupun aku still blurr2 katak.aku bedal jela...ni pun aku dah rasuah kakak ipar aku mee goreng siap nugget lagi ngan teh sebungkus.fuhh...masib baik x minta KFC...haha..tq KAK WIN....
 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting