Thursday, November 1, 2012

DAGING SANG LEMBU

Posted by erienaerin at 12:15 AM
Raya Qurban dah berapa hari terlepas tapi baru rini nak cerita pasal raya?eh bukan,bukan....bukan nak cerita pasal raya tapi nak cerita pasal daging korban sajork.hehehe....

Tahun ni mcm tahun sebelumnya juga tmpt kawasan perumahan aku guna kupon untuk ngambik daging tapi hubby x g amek pun dagingnya.jadi pk,xpela kalau x dpt pun.tapi disebabkan kat rumah abah aku dapat lebih,sampai 3 bungkus jadi abah bagi ler sebungkus kat aku.

Belum habis lagi masak sebungkus tu aku dapat lagi sebungkus dari sorg kenalan.penyudahnya,daging tu masih dok beku kat icebox aku.mau taknya,yg makan cuma aku ngan hubby,masaknya pun berapa ketul je.Zikry dah penat nak kunyah daging katanya.asyik terselit celah gigi dia pastu dia nangis,ahaks....

Jadi minggu ni mmg hari2 ler masak daging.rezeki,rezeki.xpayah nak penat2 g pasar beli lauk....tapi kesian plak kat Zikry.aku tgh syok goreng keropok bole plak dia tanya...."UMMI WATPE TU?GORENG IKAN KE?"....dahtu,bila tgok MASTERCHEF ada masak udang,dia siap suruh aku beli udang la plak.nak makan udang katanya.kalau ummi dah beli udang,MC la ayah jawabnya.confirm mata ayah bengkak+gatal+merah gara2 alergik.

Abah aku plak belum sihat sangat,kalau x abah dah kelaut.bole ler ngendeng khazanah laut dari abah,hihihi.....perut abah masih sakit lagi tapi abah nak balik rumah abah.x sudah abah risau kan rumah ler,bot ler,enjin ler....haish.

Dulu masa kanak2 ribena,aku pernah ler melangok lembu di sembelih.2 ler pengalaman pertama dah terakhir aku.mmg aku x sanggup tengok lembu tu.sebelum terbit rasa kesian,baik aku x payah terus tengok sampai bila2.maunya aku terus jadi vegetarian.yang aku tau daging dah ada tinggal nak masak je.

Tapi pernah terjadi 1 tahun tu,kampung kitaorg xde wat korban.xde lembu pun nak disembelih tahun tu.tiba2 malam raya jadi kecoh gara2 terjadi 1 kes pembunuhan.ada plak 2 mamat indonesia ni bergaduh pasal apa kitaorg pun x pasti tau2 kawan dia dah kena sembelih guna kerambit.mak aih,mmg kecoh la malam raya tahun tu.x sembelih lembu tapi org plak kena sembelih.argh...ngeri!!!

Agak2 sampai jumaat ni masih x habis lagi dagingnya,mmg kena masak semua pastu hanta kat rumah abah ler....kat sana ada gak yg tukang perabih.kalau kat rumah aku,cuma aku ngan hubby je yg makan,adeh...tu pun brp ketul je yg luak.hmmm,jadi moralnya....jangan ler membazir walaupun ianya percuma,hihihi.....






1 comments:

Kakzakie on November 3, 2012 at 9:58 AM said...

Ngeri kakak membayangkan pembunuhan itu. Itulah dtg tempat kita mereka berbalah sesama mereka, kita yg di tanahair sendiri yg takut.

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting