Wednesday, November 7, 2012

AKU DAN MOTOR

Posted by erienaerin at 9:08 AM 3 comments
6.50pagi aku g merempit beli sarapan.nak cari karipap sebenarnya.ni gara2 berjanji dengan Zikry nak buat karipap tapi buatnya x juga.kentang dah sekotak beli,haish....mood "mengaripap" belum sampai lagi ~ngeee~......

Bawa motor pepagi hari memang tergegel la.sejuk la weh!!...sampai je simpang,adoyai....accident la plak.kesian la,nak g kerja tapi terbabit dah.yang aku nampak ada motor dah terpleot.aku tak tengok lama lah,aku nak cepat,hubby pun nak keje dah.tapi yg pasti  jam sekejap kat situ.

Kat jalan raya ni,kadang2 kita dah bawa elok mcm manusia pun bole berlaku kemalangan.mana taknya,kita bawa mcm manusia,ada sesetengah ni bawa x mcm manusia la plak...hampeh.tapi rasanya kemalangan tu xde yg tercedera teruk.

Selama aku bawa motor ni,sekali betul la aku terbongkang.maklum ler,budak baik kan.diam2 aku g merembat motor EX-5 yang mak aku baru beli.arwah mak aku beli motor tu untuk kemudahan mak nak ke pasar.boleh la abah atau abang aku bawak arwah mak.arwah memang x percaya kalau aku yang bawa,dia lebih sanggup naik ngan adik aku berbanding ngan aku.sebab?arwah mak dulunya semangat la badannya,adik aku ni lebih tinggi dari aku jadi kakinya lebih panjang untuk jejak ke tanah berbanding kaki aku yang ketot lagi comel ni,hahaha......

Nak di jadikan kenangan,1 petang tu aku g la merembat motor tu secara senyap2.dah hampir maghrib la jugak masa tu.dengan kereknya aku g ronda 1 kampung.tiba satu selekoh tu,aku belok ler cam biasa.tau2 kepala aku dah kejalan.aik?aku peng sampai jejak telinga ke apa?kena hempap dek motor lagi.terkebil2 jap aku kat situ.dah agak tersadar dengan jayanya,kelam kabut aku angkat motor.tengok kiri,ada sekeluarga yang tgh melepak kat beranda rumahnya tercengang2 sambil terlopong mulutnya tgok.suasana sepi seketika mcm malaikat lalu.diaorg pun terkaku jap.wahh....cerita cam kemalangan teruk dah,hahaha....apalagi,cepat2 aku start motor terus balik rumah dgn perasaan malu tahap tingkat 16.

Sampai je rumah aku belek la  apa yang sakit sangat neh.mak aih.....tangan kiri aku dah terkehel,bahu aku tersopak,pergelangan tangan dah terlubang kecik,siku dah terkoyak.perit woooo....kaki kiri pun terluka.aku tutup tangan aku dengan tuala,nak g mandi untuk cuci la kononnya.keluar je bilik,terkujat kena marah ngan abang aku.aik?camne dia bole tau neh?hmmm,rupa2nya side mirror terpleot dahh.....

Masa mula2 belajar bawa motor xdela terbongkang camni.cuma masa tu gara2 merembat motor juga,kelam kabut aku turun bukit sebelah rumah.x sempat pijak brake,muka aku tersangkut cadar yang mak aku sidai kat ampaian.tau2 aku dah melekat kat dinding rumah atok aku dengan cadar kat kepala mcm hantu bungkus.habis cover depan ronggak terhentam dinding.kelakar la plak bila ingat semua tu.

Nak bawa motor dulu2 pnya la payah tapi budak2 skrg ni,kaki x sampai pun dh bawa motor mcm pelesit.dengan helmet yg bole pusing habis.anak jiran aku,darjah6 dh pandai bawa kereta.mungkin dulu2 nak beli motor sebiji mcm nk beli keta sshnya.jadi mak abah jaga betul2 harta diaorg.skrg ni plak  cam senang je beli motor. plaktu  dh bermcm2 jenis.

Mungkin bagi mak bapa skrg,itu satu kemudahan buat diaorg.ialah kang suruh anak g kedai ke,amek adik balik sekolah ke.x ramai la bebudak sekolah menengah sekarang nak mengayuh basikal ke hulu hilir lagi.mungkin juga masa zaman aku sekolah menengah dulu tgh glamour budak2 bike ni.mcm2 gaya diaorg ngan basikal diaorg.jadi masa diaorg dgn basikal lagi banyak berbanding ngan bebudak skrg yg x sudahnya dgn motor.adoyai....rindu plak zaman sekolah dulu.

Apa2 pun,berhati2la semasa menunggang kuda motor tu.tunggang dengan elok,hormat org lain yang kat jalan raya.jgn bikin ini jalan laya selupa lu punya bapak punya.ok ho?.....sbb org lain pun bayar road tax,hahaha......
ZIKRY KATA NI MOTOR AWEK,HIHIHI....

Sunday, November 4, 2012

SI KETAM BANGKANG VS SANG SEMBILANG

Posted by erienaerin at 12:50 AM 0 comments
Dah berapa hari aku dengar hubby cerita pasal memancing.tp aku x pasti plak dia nak g mancing ke tidak.penyudahnya,pagi sebelum g keje dia kata rini dia halfday sbb nak g memancing.kononnya aku nak ler g menyibuk ikut,rupa2nya kawan hubby beramai2 bertiga naik keta cumil kitaorg daa...nak g naik motor hubby seram sbb masa g survey tempat tu,hubby n the gang kena perambat dek anjing kat situ.jadi secara rasmi,xdpt ler nak menyibuk ikut.

Kol 2 hubby pergi,aku ngan hero n heroin dah terbongkang dah depan tv.nak tunggu hubby balik,tv yang tengok kitaorg.sadar2 dalam kol 5lebih hubby balik dah.elok jugak ler hubby balik awal.lagipun cuaca x brp elok.agak suspen sebenarnya aku menunggu hubby balik ni sbb seingat aku selama hubby mancing,x pernah ler hubby bawa balik ikan lebih dari sekor.tapi rini,mcm x caya wooo...........
Jeng~jeng~jeng.....5ekor ikan sembilang yang tgh dok tercungap2 dlm plastik tu.mak aih....feberet aku neh.dah seminggu santap daging,esok bole ler makan ikan plak,uhui.....otak berjambul aku dah berangankan asam pedas,letak daun kesum banyak2.kena plak mkn nasi+lauk panas2.....adeh,meleleh air liur aku.

Tengah nak jenguk2 ikan,boleh plak terabur ikan ni dalam sinki.plak tu sinki ada air,5 ekor makhluk ni berenang2 la plak dlm sinki.aku nak tangkap,bole plak ikan ni terketik2.mak aih,maunya aku x geli.aku dah terbayang mcm ular plak.dah tu mcm org sewel aku tergedik2 kat sinki tu sorg2.hampeh....

Tiba2,hubby bawak menatang yg mmg aku nak makan dari kemarin tapi x dpt2.sampaikan frust gila...mau taknya,aku g kedai seafood dah siap duduk bersantai,tiba nak amek order,ketam dah habis....last2 order siakap tapi x sedap.dan akhirnya,hari ni aku dpt membalas dendam pada sang ketam.aik?mancing pun bole dpt ketam ke??

Dan semestinya malam ni jugak ketam ni wajib masuk dlm tekak aku.apa lagi,misi di jalankan.tapi aku x kerat ketam tu sbb x sampai hati nak bunuh ketam tu hidup2.jadi aku suruh adik aku bergaya ala2 samurai kerat ketam tu.dan yg pastinya,adik aku bereskan sampai siap bersihkan sekali ketam tu.bagus~bagus....aku tinggal masak je.
Dan akhirnya,8ekor ketam bangkang siap selesai dimasak sambal.ada org suka masak lemak ketam tapi aku lebih suka kalau makanan laut dimasak sambal.x kira la ketam ke,udang ke,sotong ke mmg masak sambal la jawabnya.tapi kalau siput sedut baru la masak lemak cili padi.adoyai....dah kecur liur la plak,biol.

Tengah dok syok kokang ketam ni,dengan selamba hubby pun berkata..."ketam ni sekilo RM16...ikan sembilang ni 5ekor RM10".....hahaha,rupa2nya disebabkan tmpt hubby g mancing ni airnya agak kotor dengan cuaca pun x brp elok,last2 hubby beli je kat nelayan yang ada kat situ,ahaks....x kisah la,janji ketam dah selamat di telan.len kali xpyh g mancing,bole trus beli je ngan nelayan tu,hihihi.....






Saturday, November 3, 2012

ZIKRY TAK NGOMPOL

Posted by erienaerin at 5:11 PM 0 comments
Dah berapa hari aku biarkan Zikry tido semula kat bilik dia.klu tak,dia nak tdo bawah ketiak aku je.lagi satu,sebenarnya aku risau sbb hero ketot aku ni x padan ngan kecik,kuat ngigau.mlm2 hari buka pintu nak keluar rumah.nasib baik masa tu hubby tgh tgok tv,klu x maunya perompak yg masuk dgn senang lenang.

Sebelum nk tido,kena bercerita dulu dgn dia.x kira la cerita semut ke,cerita lipas ke janji cerita.dahtu kena teman dia sampai dia tdo,baru la aku bole masuk tdo.klu tak,mesti dia kata,"nk tdo kat bilik ummi....bilik zikry x sejuk".hampeh.....

Disebabkan adik aku balik dari asrama,dia kata nk tdo kat rmh aku.jadi dia tdo ler kat bilik zikry.disebabkn dia  temankan zikry mlm ni.jadi,aku pun masuk la tdo tanpa temankn hero ketot aku sblm dia beradu.

Tepat kol5 pagi,aku dengar Zikry nangis depan pintu bilik aku.melompat aku dari katil.dengan air mata meleleh,kaki terkepit2,dia nangis tersedu2..."ummi...zikry nk kencing....."mak aih,sedihnya la hai aku tgok zikry.pas siap,aku temankn dia jap kat bilik dia.huh,rasa nk pijak je adik aku ni.tdo x sadar org,hampeh...

Terkebil2 jap aku subuh2 hari teringatkan Zikry.walaupun takut,dia masih tahan kencing,dahtu kejut aku sbb nk g tandas.rasanya klu aku masa kecik mcm ni,dh terkucil terus kat situ.Zikry dh x pakai pampers dari umur dia 2tahun.3hari jugak la aku nk ajar dia ke tandas.

Tapi kalau bawa dia keluar berjalan,jadi masalah sikit kalau dia nk buang air.kena plak tandas kotor,mmg la dia tahan je.mana taknya,asal masuk je tandas byk sgt songeh aku ni.jgn pegang tu,jgn pegang ni,jgn sandar kat pintu,jgn pijal itu,jgn pijak ini,kotor,kotor,kotor.....penyudahnya,tandas kotor zikry xnk masuk.

Kalau kat rumah dia terkencing dlm seluar,dia g masuk tandas pastu seluar kotor dia letak kat bakul.kalau aku tanya kenapa,dia jawab,"dah hancing ummi"....hahaha....bagi aku,banyak mana pun seluar baju dia pakai,lantak ler.yang membasuhnya pun mesin.aku xnak ler setiap kali dia terkencing dalam seluar,nak kena marah2 dia nanti silap2,bila dia dh wat salah dia xnak ngaku plak gara2 xnak kena marah.

Harap2 Aqilah pun mudah ler nak di ajar ketandas mcm Zikry.kalau lagi cepat Aqilah bercakap,lagi jimat la duit x payah beli pampers,hihihi....Alhamdullilah sekarang Aqilah dah faham sikit2 kalau aku suruh apa2.lagi2lah kalau aku suruh hanta baju kotor dia kat bakul.terkedek2 dia bawa baju dia.cuma tak tahan dia kuat sakat abg dia.habis Zikry kena belasah.nasib baik ler abgnya x melawan.hmm,anak2.....diaorg la kawan aku dan diaorg jugakla yg wat ummi dia jadi tarzan.walau ummi mrh mcm mn pun,ummi ttp sayang sangat2 kat anak2 ummi,muahh!!!



Thursday, November 1, 2012

DAGING SANG LEMBU

Posted by erienaerin at 12:15 AM 1 comments
Raya Qurban dah berapa hari terlepas tapi baru rini nak cerita pasal raya?eh bukan,bukan....bukan nak cerita pasal raya tapi nak cerita pasal daging korban sajork.hehehe....

Tahun ni mcm tahun sebelumnya juga tmpt kawasan perumahan aku guna kupon untuk ngambik daging tapi hubby x g amek pun dagingnya.jadi pk,xpela kalau x dpt pun.tapi disebabkan kat rumah abah aku dapat lebih,sampai 3 bungkus jadi abah bagi ler sebungkus kat aku.

Belum habis lagi masak sebungkus tu aku dapat lagi sebungkus dari sorg kenalan.penyudahnya,daging tu masih dok beku kat icebox aku.mau taknya,yg makan cuma aku ngan hubby,masaknya pun berapa ketul je.Zikry dah penat nak kunyah daging katanya.asyik terselit celah gigi dia pastu dia nangis,ahaks....

Jadi minggu ni mmg hari2 ler masak daging.rezeki,rezeki.xpayah nak penat2 g pasar beli lauk....tapi kesian plak kat Zikry.aku tgh syok goreng keropok bole plak dia tanya...."UMMI WATPE TU?GORENG IKAN KE?"....dahtu,bila tgok MASTERCHEF ada masak udang,dia siap suruh aku beli udang la plak.nak makan udang katanya.kalau ummi dah beli udang,MC la ayah jawabnya.confirm mata ayah bengkak+gatal+merah gara2 alergik.

Abah aku plak belum sihat sangat,kalau x abah dah kelaut.bole ler ngendeng khazanah laut dari abah,hihihi.....perut abah masih sakit lagi tapi abah nak balik rumah abah.x sudah abah risau kan rumah ler,bot ler,enjin ler....haish.

Dulu masa kanak2 ribena,aku pernah ler melangok lembu di sembelih.2 ler pengalaman pertama dah terakhir aku.mmg aku x sanggup tengok lembu tu.sebelum terbit rasa kesian,baik aku x payah terus tengok sampai bila2.maunya aku terus jadi vegetarian.yang aku tau daging dah ada tinggal nak masak je.

Tapi pernah terjadi 1 tahun tu,kampung kitaorg xde wat korban.xde lembu pun nak disembelih tahun tu.tiba2 malam raya jadi kecoh gara2 terjadi 1 kes pembunuhan.ada plak 2 mamat indonesia ni bergaduh pasal apa kitaorg pun x pasti tau2 kawan dia dah kena sembelih guna kerambit.mak aih,mmg kecoh la malam raya tahun tu.x sembelih lembu tapi org plak kena sembelih.argh...ngeri!!!

Agak2 sampai jumaat ni masih x habis lagi dagingnya,mmg kena masak semua pastu hanta kat rumah abah ler....kat sana ada gak yg tukang perabih.kalau kat rumah aku,cuma aku ngan hubby je yg makan,adeh...tu pun brp ketul je yg luak.hmmm,jadi moralnya....jangan ler membazir walaupun ianya percuma,hihihi.....






Monday, October 29, 2012

DEMAM,DEMAM DAN DEMAM

Posted by erienaerin at 5:58 PM 0 comments
Dah berapa hari panas terik.segala benda yg bole dibasuh+di jemur,aku humban keluar.tapi bila dah kering plak jadi 1 hal.xde lain ler,malasnya rasa nak melangok melipat kain baju yg dah kering tu.adoyai.....mula la kaki aku ni rasa nak sesemut la kerengga la,haish.

Hubby ngan anak2 baru je baik dari demam.mungkin x tahan ngan cuaca sekarang ni kot.risau giler masa rasa badan hubby ngan Zikry dah mcm cerek kena jerang.nasib baik badan aqilah x brp panas.agak2 panas sangat,aku terus mandikan Zikry ngan Aqilah.baru la suhu panas diaorg turun.

Macam2 gaya nak bagi si kecik berdua ni makan ubat.x kira la nangis mcm mana pun aku sumbat gak ubat.tapi bila diaorg dah termuntah,kesian plak tengok,haish...skrg ni,cuma tinggal selsema ngan batuk je xnak nyah dari anak2 aku.pastu mula la masing2 berlawan batuk.aku nak minum air sejuk pun dah kena sembunyi2,kalau x mesti  Zikry minta.

Pagi tadi aku bawa Aqilah g checkup,berat badan Aqilah turun la plak...mugkin pasal demam kemarin.patutnya 2blan sekali baru g checkup tapi disebabkan berat badan dia menjunam,bulan depan kena pergi lagi.agak2 berat dia x ok,kena bawa jumpa doktor la gamaknya.

Aqilah xde masalah sangat nak hisap botol tapi dia cuma hisap botol bila ada mood jer.kalau aku dah dok bergolek sebelah dia,mmg dia humban la botol susu dia pastu dok menempel kat aku.makan plak x brp banyak sgt,dah tu cenonit je.

Sekarang ni,aku plak rasa melepak.plak tu kepala otak aku kenoning giler,kena plak cuaca membahang.pergh....mmg bole wat aku jadi mabuk ar.harap2 janganlah demam.maklum ler,aku ni kalau dah demam telebih mengada2,kalau x terbongkang seminggu bukan demam namanya,hihihi....

Thursday, October 25, 2012

KEDEKUT KE BAKHIL?

Posted by erienaerin at 5:32 PM 0 comments
Siap2 mengemas rmh,aku dh sibuk bersiap nak g pasar.kebetulan hero kecik lom bangun lagi.jadi aku cuma bawa heroin aku ngan adik aku je.Zikry tinggal ngan ayahnya ler....jadi ngan semangatnya,aku menuju ke KIPMART.beli ayam,sayur ngan ntah apa kejadah lg.tp yg penting nak cari rusuk kambing,nyum~nyum....

Bila sampai je KIPMART,kaki aku rasa nak tercabut dah gara2 jam.nak rebut parking lagi,adoyai....nasib baik ada assistant,adik aku lala.....aku dah plan pas balik KIPMART ni,nak amek adik aku yg sorg lagi,mama.sbb rini agak bz nak siapkan cheese tart,cheesy brownies ngan apam polkadot.malam plak nak nak siapkan juadah raya utk esok.jadi bila ada 2 org adik aku kat rmh,boleh la diaorg tolong siapkan brg utk memasak ngan jaga anak aku masa aku sibuk siapkan tempahan.

Bila tgok jam dh kol 1lbih....mak aih,watpe ntah kat KIPMART sampai berjam pun xtau ler.jadi aku pun singgah kat LAN COFFEE HOUSE.bungkus nasi ayam sajork.lagipun hubby keje kol 3,risau x sempat masak.pastu,dlm perjalanan balik ke rumah aku g ler singgah kat bank.

Nak masuk ke kawasan bank ni,kena la amek tiket.maklum,area METRO  PARKING.pas je amek duit,aku terus masuk dlm keta.pandang je cermin sisi kanan,pasang signal aku pun reverse la sikit sbb dpan keta ada motor.tapi cermin sisi yang kiri ngan belakang aku x tengok.huh,sengal!!reverse lagi sikit..........

"OPPPP!!!!"............GEDEBUK....pusing je belakang,sorang pakcik tu dah melompat dari motor dia.masa tu dia baru je nak start motor dia.kena plak aku reverse terus terhentam belah kanan motor dia.oh man....terbuntang jap biji mata aku.

Kelam kabut aku turun dari keta,takut ler pakcik tu cedera,walaupun sblm turun dari keta pakcik tu dah bagi signal kat aku yg dia OK....tapi xkan la aku nak blah sajork kan.biadap la tu....aku turun,aku tengok dia tanya ok ke x.dia kata ok tp ekzos motor dia dah terkemik.adoyai......maaf ler pakcik,x sengaja....huk~huk~huk....

Masuk dlm keta,adik aku 2 ekor ni g bantai gelakkan aku mcm nak kojol...nasib baik pakcik tu dah gerak,aku pun bantai la gelak sama.gara2 xnak bayar tiket parking,org lain plak dpt bala.pengajaran yg berguna supaya jgn la nak kedekut mcm la duit tu bole bawa masuk kubur.

Sampai je tmpt bayar tiket tu,hmm...mmg x kena bayar pun.hampeh....nyesal plak kelam kabut cam org giler,hahaha.....moralnya,jangan menyusahkan org lain kalau nak senangkan diri sendiri.




Tuesday, October 23, 2012

U KNOW WHAT?MENYEBALKAN

Posted by erienaerin at 11:30 PM 0 comments
Ntah apa2 la tajuk aku ni.apa yg aku nak merepek ni bukan la nak cari pasal dgn sorg hamba Allah ni.tapi aku xtau  napela dia ni boleh wat aku ni jd stress.MOTIF,bukan nak buruk2kan dia tapi sekadar nak menyibukkan kisah dia kat blog aku,huahuahua.......

Bila je tiap kali aku buka FB,walaupun x sekerap aku ngadap kartun OGGY dan KECOWAK ataupun UPIN&IPIN,pasti aku turn off chat bila aku nampak nama hamba Allah ni.mungkin org lain pun buat kot bila nampak nama aku,maklum aku ni suka nyibuk,kuikuikui.....

Mula2 sekali bila dia add,aku confirm kan jela.maklum,kenalan lama.tapi bila tiap kali chat,alamak.....serius ar kepala aku serabut.aku memang rasa TERGANGGU ar bila org ajak join itu ini,bisnes itu ini.

Masa mula2 dia ajak aku join,aku dah tolak cara baik.cuba fikir la kalau tiap kali aku on9 dan dia nak chat semata2 nak cerita pasal bisnes,rasa TERGANGGU ok.tau la motif dia nak membantu kawan2 tapi cuba la plak faham perangai org lain.kalau aku dah kata x minat,xpayahla nak try.lain plak jadinya kang.contohnya macam sekarang ni lah,dh terpaksa aku taip cerita ko yg wat aku sebal amat!!

Aku malas nak chat ngan dia 1 hal,rini dia boleh plak msg aku tanya lagi benda yang sama.pergh!!!plak tu aku tgh tunggu adik aku keluar dari asrama dengan kadar waktu yg buat aku hilang sabar.maklum ler,mmg suka terhegeh2.aku x suka menunggu ok dengan bahang panas petang waktu asar ni.faham la eh.lagi tambah bahang otak aku dgn msg ko walaupun ringkas tu.

Tak salah berkongsi untuk kebaikan bersama dan aku x nafikan semua org nak hidup senang.lagi2 bila nampak pulangan tu mmg lumayan tnpa perlu bersusah payah bersengkang mata.mcm yg dia update kat status FB dia rini,tentang org x memikirkan kehidupan lagi 20tahun.mmg ler aku ni suri rumah sepenuh masa.tapi otak aku belum tepu lagi dok rmh sampai x boleh nak fikir pasal masa depan.otak aku ni masih boleh berfungsi dgn baik ok.

Tolonglah hormat perasaan org lain,x perlulah mendesak kalau org dah kata xnak.mmg la wat kuih ni leceh.bisnes yg ko jln kan tu plak x payah kerah tenaga tapi kalau dah baking tu minat aku,xkan la ko nak kata membaking ni melecehkan.yg buatkan aku,aku  x minta ko dtg tlg pun kalau aku x tersiapkan order.

Setiap org kan ada minat masing2.jadi kalau dah minat ko kearah situ,x semestinya minat aku pun sama.cubalah faham.....ko kan masih ramai lagi kawan2 jadi x payah kerap sangat mengajak aku yg sememangnya x berminat ni.pleaseeee.......

Aku tau tujuan ko baik nak sama2 senang dgn kawan2.tapi buat masa ni,aku masih bersyukur dgn rezeki yg Allah kurniakan kpd aku.Alhamdullilah,aku masih mampu untuk berkongsi dengan org lain dan aku masih mampu untuk bersedekah.mungkin rezeki yg `terbanyak` bukan untuk aku dan hubby tapi InsyaAllah,rezeki tu untuk anak2 kami.

Memang nafsu untuk memiliki macam2 tu tinggi tapi aku dah cuba belajar dari hubby,bersyukur apa yang ada.hubby pun kerja macam biasa,xdelah sampai nak kena cari part-time untuk selesaikan pinjaman rumah ataupun kerja lebih masa semata2 nak belanja ntah apa2.

Tolong ler jangan cerita lg pasal bisnes ko ngan aku sbb aku masih lg tgh belajar utk menjadi org yg bersyukur dan redha.nnt bila aku dah rasa pass ngan ujian bersyukur aku ni,insyaAllah ko boleh ajak aku semula.

Mudah2an lepas ni,ko makin di murahkan rezeki.aku xnk join tp aku akan mendoakan kejayaan ko tp jgn lupa ya bersedekah dan berzakat.mudah2an nikmat mendapat rezeki tu lebih terasa bila di kongsi bersama mereka yg lebih memerlukan.adoyai...mcm iklan coca-cola la plak.dan akhir sekali,andai ko terbaca la apa aku merepek ni,minta maaf ler banyak2.sekadar luahan aku yg mmg malas nak fikirkan benda yg wat aku rasa terganggu,ok.peace yoo~



Sunday, October 21, 2012

NI BUKAN TEBIAT TAPI TABIAT

Posted by erienaerin at 3:30 PM 0 comments
Dah brp hari x ngadap lappy comel ni.salah satu sbbnya ialah line lembab cam siput vavi.nak tgu loading tu,termenunggggggg lama gila.rasanya kalau Aqilah baling mainan@tarik rambut aku pun aku masih dok melangok ala2 tekun gitu.last2 keluar TRY AGAIN.xpayah pk panjang baik shutdown lagi elok dari membangangkan diri camtu,silap2 air liur pun boleh keluar,chettt...

Alasan kedua aku ialah ngabiskan masa sambil terbongkang baca novel bersama ngan hero n heroin aku.tapi diaorg idak ler baca novel.aku bagi diaorg colour n kertas,biarkan diaorg meluahkan kreativiti diaorg tu sambil aku berbahagia baca novel,bha~ha~ha...plak tu cuaca wat mata rabak je tapi hampeh,x dpt nk tdo siang,hua~hua!!!

Berbalik pada kisah yg aku nak menyemakkan kat cni,iaitu tabiat aku yg suka baca dan kumpul novel.kemarin aku g la mencari novel ADAM DAN HAWA karya AISYA SOFEA.ni gara2 terpengaruh drama la ni.penat gak nak tunggu episod ke episod.xtau sabor la katakan,hahaha...tapi kesian,penat mencari tapi x juga jumpa,hampeh.....

Last2 aku beli novel UDA&DARA karya AISYA SOFEA,walaupun dah lama keluar.lagi satu aku beli KAN KUKEJAR CINTAMU karya FAUZIAH ASHARI.dipendekkan cerita,aku frust giler ngan novel UDA&DARA.aku rasa kalau aku ngadap DVD,confirm la aku dah lajukan.serius bengang giler ar.setengah buku tu cerita yg sama je.x sudah2 makan,makan,makan pastu gaduh pasal kisah yg bagi aku tak mencabar otak langsung.sorry ye....


Kalau la novel ni aku pinjam org dah seharusnya aku berhenti baca dan pulangkan.tapi disebabkan aku beli,wajib la aku habiskan membacanya dgn perasaan yg geram sgt.cam sewel la plak aku pk,emosi sendiri.senang cerita aku terpengaruh dgn kulit novel ni la,bengong!

Tapi kalau org lain kata novel ni best tu terserahlah pada masing2.lain org kan lain pendapatnya.tapi bagi aku,dah tinggal suku baru la aku boleh layan novel ni.tapi tu pun pada aku masih xleh terima otak tntg watak ABANG MAN dlm novel ni.baik yg bagi aku agak melampau la untuk seorang manusia.hampeh....
 
Sebelum ni aku pernah x baca 1 novel tu gara2 aku bosan giler jln ceritanya.tak sampai setengah buku,aku terus x baca2 lagi.x sudah2 cerita pasal oversea.pegi tmpt tu la pegi tmpt ni la.pastu kan,bila aku nak beli novel dia yg lain,aku mcm teragak2 la tapi nasib baik novelnya yg lain ok cuma 1 tu je yg wat aku bosan giler.macam baca buku untuk melancong plak.

Harap maklum ler,aku ni terlebih menghayati kalau membaca.jadi bila terlebih emosi tu bagi aku normal la.apa2 pun aku nak sambung plak novel FAUZIAH ASHARI.harap2 novel ni x wat aku frust.
buat masa ni,FAUZIAH ASHARI blm wat aku frust,hahaha.....





Tuesday, October 9, 2012

AKU YANG BLURRR

Posted by erienaerin at 2:51 PM 0 comments
Dah berapa hari x dok merepek kat cni.agak kehilangan mood sikit nak melangok dpan lappy ni.mau xnya,bukan main gatal lagi tangan ni dok g tukar layout la,background la pastu sendiri yg blur katak,hahaha.....padan muka aku.

Plak tu bole plak aku terpilih warna hitam...humang aih...gelap masa depan.last2 pilih ler apa yang ada skrg ni.cantik ke x xde hal,janji wat masa ni aku x muntah hijau dok mencari lagi sampai mood aku hilang terus 100%.

Bila g dok tinjau2 blog org lain mmg teruja giler ar....macam2 warna,macam2 design.....ada gak dok usha tutorial mereka yg bole di bg tabik spring tu tapi serius,aku x buat pun,hahaha.....sbb nak download mcm2,aku terus hang mcm lappy aku ni,ahaks!!

Jadi kpd yg sudi menegur dan pd yg sudi mengajar aku serba sedikit,terima kasih bebanyak.....maklum ler,mak budak baru nak belajar.kalau salah tlg tunjukkan...hahaha.....errr,cukupla apa yg aku merepek ni ek.menyampah plak aku baca,huhuhu...

Friday, October 5, 2012

ABAH DAH BEBAS...SEKIAN

Posted by erienaerin at 10:45 PM 0 comments
Abah dah bebas yeh...abah dah bebas yeh....bebas dari apakah?huhuhu.....abah dah x perlu guna urine bag lagi.dari hari raya ke-3,sampai la ke hari ni,baru la abah bebas dari membawa urine bag tu kemana2.mengapakah?err....aku sebenarnya x brp suka nak kongsi cerita kalau bab2 menjaga mak abah aku yg sakit.maklum ler....ada org ni perangai aneh2.kita ikhlas pun org kata nak menunjuk baik?WTH.....hmmm,dah tentu mak abah aku....bukannya mak abah ko,huh!!.

Ok,mcm ni citernya.abah aku ni selalu mengadu sakit perut.sebenarnya dah lamaaaaaaaaa sangat.tapi bila kitaorg ajak g spital,mesti dia menolak.masa tu arwah mak belum sakit lagi.abah kerap mengadu sakit perut,sukar utk buang air kecil.

Sampaila mak berulang masuk spital,kitaorg paksa juga abah g buat pemeriksaan kat spital waktu lepas melawat mak.tapi abah berkeras.....kat rumah abah kata ok utk g check bila sampai spital,banyak alasan abah.bila perut abah dah terlampau sakit,abah g klinik sajork.dpt amek ubat tahan sakit,abah rasa lega.

Disebabkan dh terlalu lama tahan sakit,perut abah dah jd kembung.badannya kurus tapi perutnya buncit.jadi,kawan2 abah pun kata la yg abah aku ni kena batu karang.gara2 sukar buang air kecil.mcm2la petua diaorg bagi suruh amalkan.mkn itu la ini la,rebus itu la ini la tp x ok2.

Jadi,satu hari tu....aku terbaca kat majalah tentang prostat.aku bgtau hubby mgkin abah kena penyakit ni memandangkan faktor usia abah yang dah >50...tapi disebabkan abah kata batu karang,aku diam kan juga.akhirnya.....hari raya ke-2 kemarin....aku bawa abah balik ke rumah aku.masa tu abah mmg dah x dpt nak tahan sakitnya lagi.abah dah kata nak bwk g mana pun dia x kisah.dah beralah kiranya neh.

Hari raya ke-3....hanta abah terus ke HSI.....xde klinik2 lagi.lps kena periksa,doktor terus masukkan tubing kat saluran kencing.sekali dpt keluar 6liter urine.patutla perut abah besar.lepas seminggu kena g spital semula.cukup je seminggu pergi smula spital.sekali je diaorg kata kena dtg semula pd 22/10/2012 plak sbb org ramai.,raya kan......adoyai.....lama sangat.tapi tarikh tu hanya utk pemeriksaan.bukannya dah confirm sakit abah.bayangkan,dgn urine bag,abah ke hulur hilir tapi blm tau kata putus.dahtu,selang 2minggu,kena g klinik kerajaan utk tukar urine bag.

Last2,abah bincang ngan kitaorg abah nak g spital swasta.jadi call la spital2 swasta yg berdekatan.spital regency xde doktor utk bahagian UROLOGY.mula2 abah nak g WISMA MARIA tp aku minta abah g KPJ Johor Specialist.lepas wat pemeriksaan,baru la dpt tahu saluran kencing abah sempit(PROSTAT) dan pundi kencing abah dah rosak....oh man...mmg sedih tengok abah.pas abah dh setuju utk dibedah,selasa lepas 25/09/2012,masuk ler abah kat bilik pembedahan.perghh...perut abah kena belah....tapi lepas di bedah keadaan abah x stabil,terus kena masuk ICU.mmg aku kaget jap.dhla tahun lepas,24th.SEPTEMBER.2011 arwah mak masuk ICU,ni...25th.SEPTEMBER.2012,abah plak.....

Lepas pindah dari ICU,abah kena tahan kat wad 3hari.tapi pas klua spital,ngatkan dh bole bubye kat urine bag tu,rupanya kena guna lagi seminggu.jadi,hari ni dengan jayanya tubing tu di cabut,dan benang kat jahitan abah ditanggalkan.argh....aku yg ngeri.nyilu plak perut aku.hmm,hari yang berikut ni,aku la nurse abah sampai luka perut abah tu kering.aku bg abah minum pati ikan haruan,x sangka aku pati ikan haruan tu baunya menyengat giler!!!!bertambah kembang hidung aku terbau air tu,bluweekkk!!

Mudah2an,pundi kencing abah yang rosak tu dapatla pulih.kesian abah,dahla x berteman...bila sakit,xde teman nak berkongsi kisahnya.klu masa arwah mak masih ada,mak la penasihat,pendengar dan pencerita untuk abah.Al-fatihah untuk mak dan semoga abah cepat sembuh.sayang abah!!

Wednesday, October 3, 2012

VIOS UNTUK AKU?THANKS HUBBY!!LUV U

Posted by erienaerin at 9:08 AM 0 comments
Tengah menyibukkan diri kat dapur,dengar hubby beri salam.aku tinjau ke luar.eh?keta sape plak hubby bwk blik ni?dgn semangatnya aku bkk grill semata2 nak mengepo tanya mana keta kami yg cumil tu.belum sempat tanya,hubby dah tersengih2 mcm pengantin plak sambil menayang kunci yg ada tertera logo TOYOTA.

Uit?keta kami ke?HAHAHAHA!!!!!biar betul VIOS ni kami yg punya.hubby bagi kunci kat aku.hah,sah2 mmg kami yg punya.ngan gumbiranya aku x sabor nak naik keta.baru je kuar rmh,adeh....teringat anak aku.apa ke bangangnya aku nak tglkan anak aku plak.pas siap2 kan diaorg pastu bawa keluar.mak oi,kaki rasa x jejak tanah je ni.

Baru nak bkk gate,hubby plak panggil.ooo,nak ikut rupanya.....sambil aku tersengih ala2 perempuan melayu terakhir,aku bagi kunci kat hubby.biar ler hubby yg drive.adoyai....lupa plak nak bergambo bagai ngan keta baru ni.maklum ler....hidung ngah kembang kempis.yg aku tau,cuma nak naik keta tu secepat mungkin.x sabarnya!!!!!

Sampai je kat pintu keta,hpon plak bunyi....pergh potong betul laaa.....kena plak aku tekan2 hpon,masih berbunyi lagi.adoooyai.....rosak ke?ni mesti gara2 selalu kena hempas dek Aqilah.aku tekan2 lagi,masih berbunyi......argh!!!!tension giler.belum sampai 3bln pun hayat hpon ni kat tangan aku.ni hpon SAMSUNG ke SAMSENG ni?mcm nak lempar ke longkang je rasanya.

Sambil tekan hpon tu,aku membebel x berhenti marahkan Aqilah.macam la Aqilah tu faham...tapi kesian aku,hpon masih lagi berbunyi.........apa pun tak boleh


Dahla hpon x berhenti berbunyi,Aqilah plak menangis......pergh!!!lagi tambah stress otak aku ni.aku cuba tenangkan Aqilah tapi dia still nangis juga.Last2 hubby panggil aku...........



"Na....bangun la.dah subuh ni.Aqilah nangis tu.hpon dh bunyi pun x sadar ke?"......
Hah??mana kunci keta aku ni??OMG.....mimpi rupanya.erk??bunyi alarm??haish.....VIOS,akhirnya x dpt juga aku naik ko.walaupun dalam mimpi.DAMN!!!.ni la akibatnya terlebih ngadap MUDAH.MY sebelum tdo.oh hubby.....ni semua gara2 kamu,sampai guwe termimpi2 keta ni.HAHAHAHA.......padan muka aku.



Monday, October 1, 2012

YANG BENARNYA....AKU MASIH SAYANG SAMA KAMU

Posted by erienaerin at 2:50 PM 0 comments
 MOOD SEKARANG NI  : JIWANG

Semalam pakcik aku dari Permas Jaya datang.aku panggil pakcik aku ni ayah.ayah dtg sama isteri,anak,menantu dan cucunya.diaorang dtg melawat abah yang dah klua dari spital.aiseh....aku lupa la plak nak cerita pasal abah aku,huhuhu.....xpela,nnt aku mengepo cte pasal abah plak.

Jadi rini aku bukan la nak mengumpat pasal pakcik aku tapi aku nak mengepo pasal anak perempuan dia.lepas diaorang balik je,boleh la plak aku dok tangkap jiwang sengsorang.haish....masa tu la baru aku perasan terlalu jauh sangat aku dengan dia.kenapakah jadi begitu???

Epy...yup,tu la gelaran yg aku panggil utk sedara aku ni.dia jenis peramah,penyayang dan manja.ada rupa yang menarik ala-ala Raja Erma masa muda2 dulu.w`pun dia lagi cun dari aku tapi knp aku yg selalu kena ngorat ek?hahahaha....perasan.dia muda setahun dari aku.sensitif pun ya juga.tapi persamaan kitaorang,kita suka wat keje giler!!!

Aku rapat sangat ngan dia masa pas habis sekolah.tdo sama,makan sama,minum sama,mandi je x sama.bila boring2,kitaorang g tengok wayang.sampai pernah menapak jauh2 tidak sbb duit x cukup nak naik bas.kadang2,w`pun kitaorg tgh byk duit,dia ngan selamba badak akan merembat novel atau majalah kat kedai  buku.mmg hati kering minah ni.tapi makanan dia x pernah rembat.

Hujung minggu,kitaorg bergilir tdo kat rmh masing2.balik je kerja,aku ikut ayah balik rmh Epy.nnt mcm2 cerita la kitaorg cerita.biasa ar muda2,cerita pasal pakwe x sudah.normal kan??xkan nak cerita politik,ye x?

Pernah kitaorg kena lastik dgn nenek kitaorg sbb nenek kitaorg ingat kitaorg ni pasangan yg tgh dok berdating....hahaha kelakar gila.padahal cucunya 2 2 perempuan.masa tu epy mengamuk habis.dahla tgh dok feeling2 meluahkan perasaan,kena lastik plak.maunya x mengaruk.sekali tgok,nenek aku daaa.....

Lepas Epy dapat sambung belajar kat Terengganu,terus terputus hubungan kitaorg.hmm....dan akhirnya renggang.terlalu jauh hubungan kitaorg,sampai la Epy bertunang.baru kitaorg jmpa semula.tapi x serapat dulu.bila Epy berkahwin  je,terus hilang keakraban tu.

Sekarang,anak Epy pun dah 3 orang.comel2 plak tu.terasa masa sangat pantas berlalu.aku bole terbayangkan lagi kegembiraan kitaorg wat dajal.bergelak sakan macam xde masalah dlm hidup.hmm....rasa rindu semua tu.terasa jauh sangat keakraban kitaorg yg dulu.hmm...untuk Epy,serius,aku tau yang aku sayang bangat sama kamu.(tamat sudah kisah jiwang karat untuk malam ni)
(gambo ni rembat kat FB hubby dia,hihihihi....)

Sunday, September 30, 2012

DI MANAKAH MENGHILANG?

Posted by erienaerin at 6:50 PM 0 comments
Tetiba je teringat kisah masa sekolah dulu2.seronok sangat zaman sekolah kan.kalau ler ada mesin masa,aku nak balik jap sekolah nk belajar semula akaun,hahaha.....pastu nk lalui semula kenangan terbaeekkk zaman kanak2.klu bole aku nk rakam semua kenangan indah tu.aiceh,mcm iklan kamera la plak.

Dah tergatal2 tangan taip citer kenangan,aku rasa nak feeling2 ler cter pasal kamera dulu2.ye...kamera yang kena beli bateri+kodak tu.yang semua brand warna hitam sajork....xdenya warna silver ke pink ke putih ke.untung ar budak2 skrg.

Dulu,bila je dah plan nak bergambo bagai,kumpul duit sekolah untuk wat beli filem.biasanya beli kodok KODAK.bila part beli ngan nganto cuci mmg laju.bila nak ngambik tu,mak aih,kena plak time duit x brp nak cukup,hmm...kena tunggu mak aku gaji ler....


Part yang seronok sangat,bila tunggu brp haribulan boleh amek gambo yg dah siap.x sabar giler la rasanya.dapat je gambo,depan2 kedai gak tengok sekeping2.kena plak gambo tu dah tersusun dlm album.sampai je rumah,sambung lagi tengok sambil guling2 atas katil.mak aih,mcm la cun sangat,ahaks....seronoknya bila teringat kenangan tu.

Tapi budak2 sekarang dah lain.kamera dah macam2 jenis.digital plak tu+kat hpon lg.snap jela brp byk,x suka je bole delete.klu nak tepek kat album,bole choose pastu print.kalau dulu,hmm....amek gambo mcm muka malu2 kambing pun kena simpan gak.xkan nak koyak plak kan,sekeping je dh brp posen..hehe gitula kenangan muka kambing.

Jadi bila umur dah tua mcm aku ni,nak la juga ada kamera digital.klu kat hpon tu rasanya x cukup.mau xnya,baru nak amek gambo lebih sikit je,MEMORY LOW..DELETE BLA~BLA~BLA....maklum ler,hpon murah,kuikuikui....

2tahun lepas,aku pun memiliki la kamera digital jenama OLYMPUS....bergambo la bagai.bateri dah brp byk aku tkr pun xtau ler.hubby suruh beli tmpt charging pun aku x beli2.ungkal....di pendekkan cerita,setelah lama berbakti,kamera tu hilang sebelum raya.frust giler aku.maklum ler,org kedekut huhuhu....

Macam nak bangang aku cari kamera tu tp x jmpa gak.sampai aku g mencari kat rmh kakak ngan abah tp tetap x jmpa.hampeh gilos......

Jadi,aku pun ngambik keputusan nk beli kamera lain.aku pun dok usha ler mcm2 kamera.biasa ler skrg kn dh trend size bapak kamera.tapi tula,selera rabak.nak yang ribu riban.bila je aku war2kn pd hubby,hmm....semestinya la dia x setuju.walaupun duit aku tp dia membangkang.adoyai.....frust lg.

Last2 aku pun cari ler kamera yg semurahnya,termasuk la menatang2 sampingannya x sampai pun rm400.bole ler ngambik gambo aku yg perasan ni,hahaha!!!hmm,abis Zikry ngan Aqilah pun dh tersampuk giler bergambo.agak2 nk muntah hijau,dilarang keras menatap gambo kami,hahaha....
Haaa,ni la menatang yang aku beli.cute kan?ringan sajork berbanding OLYMPUS tu.xpela,janji bole rakam gambo kitaorg untuk wat kenangan.sayang sama kamu!

Harap2 kamera ni berjasa dengan jayanya untuk tempoh masa yang lagi panjang dari OLMPUS tu.frust beb...kalau x hilang,rasanya masih pakai lagi kamera tu.apa2 pun,menatang ni best,hihihi.....


Wednesday, September 26, 2012

MAKAN UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK MAKAN?

Posted by erienaerin at 11:40 PM 0 comments
Ntah apa2 jela tajuk aku yang merapu ni.tekak aku ni mmg tahap makan rabak punya.maunya x membadak badan aku ni.lagi ler kalau bnda sedap,x payah nak toleh kiri kanan ye,hahaha.....kat pasir gudang~johor ni banyak kedai makan.macam2 ada.....pilih ajela nak makan apa.lagi2 ler kat KAMPUNG PASIR PUTIH ni.

Kalau setakat nak cari sup power,nasi ayam penyet,seafood dll,pilih je kedai mana yang nak.harga pun ok.jadi minggu ni,tempat aku n adik beradik aku g belasah makanan sampai 2x ialah dekat Restoran Rahmat.

Restoran Rahmat  ni buka dari kol10.30am~3.30pm.ikan siakap fresh+lauk bermacam jenis.harga bg aku kedai ni okla.siakap goreng RM28 sekor....lauk 1 jenis RM1.tapi ikut berapa pax la...klu 4pax,RM4 ler....air plak RM1 semua jenis.tapi klu dlm botol atau tin lain harga ye.Udang sepiring RM20....kalau udang,aku mmg x pernah order.

Tapi semalam masa aku pergi,dah lmbat sbb aku g spital dulu.bila sampai je,lauk dah tgl 3jenis je...lain kali kena g awal la ye,huhuhu....kalau pergi masa air pasang,mmg cantikla tempat ni.klu nak bg Aqilah ngan Zikry diam,bg jela tisu.abis di buang sehelai2 ke sungai.bagi ikan makan kata Zikry.

Kalau pergi sebelum lunch hour,mcm aman sikit ler..tapi kalau dlm lingkungan 12.00~2.00pm,mmg ramai giler ar.mcm2 kaum yang dtg.maunya ribu riban ar taukenya bole dpt setiap hari.kayo,kayo,kayo...

Okla,mcm biasa gambo mst ada.walaupun x smpat amek gambo makanan sebelum dilantak,huhuhu....jgn muntah berbagai warna plak tgok gambo aku,huhuhu....





 nampak tu...licin ikan,tinggal tulang sajork,huhu
 pipi orang kuat makan mmg mcm ni ye
 sampai juling biji mata

zikry yang comel
 huhu...mmg zikry comel




Monday, September 24, 2012

PENCURI MOTOR YANG BELUM SEMPAT AMEK PMR

Posted by erienaerin at 10:47 PM 2 comments
Pagi2 lagi aku dapat msg dari makcik aku.bunyinya cenggini.....

"RINA DPT MESJ X SEMLM DARI CIKJU?IJAL PENAH HILANG MOTOR KE?HILANG KAT MANA?DPT BLK MOTORNYA BEAPA ARI?"

Gitula ayat2nya.hmm,camne nk mulakan cerita ek?

ok,jumaat terakhir bulan ramadhan kemarin,hubby g solat jumaat kat masjid tmpt tmn perumahan kitaorg.bila selesai solat,cari2 motornya x jmpa.perghh....mmg kaget la hubby ms tu.bila dia tnya dgn anak jiran aku yg ada kat situ perasan atau x motornya,budak tu kata,ngak tau deh....jd setelah yakin 200% motornya hilang,dgn blur2 katak hubby blik.

Reaksi aku masa hubby blik?fuhhhh.....mstla blur dinasour jap.maunya x,baru je hbis bayar motor tu.kesian hubby,tanya lagi ngan anak jiran aku,bdk tu ttp kata xtau.okla,hubby pun wat report kat balai polis....

Bila dah wat report semua,balik je rumah malamnya anak jiran yg lain plak dtg bgtau sape yang rembat motor hubby.bila pergi rumah penyamun tu,mak aih....dh xde dah.tau2 dah balik kampung kat bhgian timur sana.aduhai...pandai betul wat kerja.dah merembat terus balik kampung.nk beraya la katakan.cipan.....

Bila cari2 lagi dalangnya,jumpa plak kwnnya yang sama2 wat keje.umur baru 15tahun tu....jadi,bila kena ugut nak hanta balai atau kena hempok,saksi pun ada,nangis terus bdk tu.habis semua cerita dia buka cerita.

Cari punya cari,Alhamdullilah....4syawal klu x silap aku motor hubby jmpa semula.jarak jauh motor tu dihanta ngan rmh aku dlm 7km.tapi dah berubah sikit,no plat ngan side mirror dah xde.tayar bertukar,ekzos yang berkarat pun dah berkilat,tmpt kunci plak dh jahanam.huhuhu......

Disebabkan motor pun dah dpt,hubby ttp kes.malas nak memanjang kan cerita.kang ramai plak anak org kena angkut masuk lokap masa raya kemarin.klu nak ikutkan,mmg ramai yang wat keje.tp hubby kata,dh dpt semula motor pun dah bersyukur.

Ok,berbalik pd kisah makcik aku.anaknya bawa motor tu sabtu kemarin ke Tasek Pasir Gudang.nak berjogging katanya.tapi x sampai 1jam berjogging,motornya dah kena kebas.baru lagi motornya.baru 6bulan beli.maunya x sedih makcik aku.jadi,dia tanya la pd aku mana la tau terjumpa motor anaknya kat sekitar cni.

Bezanya kes kitaorg,hubby ada saksi.lg 1,yang wat keje tu dtg mengaku sendiri sbb takut kena hempok ngan masuk balai.jadi,agak mencabar la kes makcik aku ni,hihihi...kitaorg bkn xnak tlg carikan tapi klu kes curi motor ni peluang jmpa tu mmg agak tipis.Detective Conan pun xleh tlg ni.peace....

Jadi,peringatan kepada semua yang ada motor baru atau motor yang bole menarik perhatian,berhati2 la meletak motor dimana2.kadang2 pencuri ni x merancang pun bole jadi jika ada kesempatan dan peluang untuk melakukannya.tapi kalau motor mcm org nak g menoreh mcm motor abah xpe ltak mn2,hihihi....

Apa2pun,peringatan ni untuk aku juga yang mmg pelupa.maklum ler....faktor usia.tp jikalau ada rezeki,mudah2an jumpa la nak nya motor anak makcik aku tu,insyaAllah..........

















Sunday, September 23, 2012

TAKDE KERJA LAIN KE SELAIN MERAYAP?kataku pada diri sendiri

Posted by erienaerin at 11:42 PM 1 comments
Desaru,Batu Layar ngan Tanjung Balau...tempat picnic yang berjiran.disebabkan abah tengah stress kat rumah aku ni x jenjalan kemana2 ditambah lagi abah nak kena wat operation selasa ni.aku ngan hubby bawak abah g berkelah.kononnya nak ke Desaru tapi disebabkan chalet dah penuh,kitaorang pindah ke Batu Layar.




Sampai je kat Batu Layar,bole plak terserempak ngan makcik aku sekeluarga.macam kelakar sangat rasa.kat pasir gudang x jmpa tp kat lain plak berjumpa.sekeluarga plak tu,huhuhu....makcik aku sewa chalet RM100.ada 1 katil Queen+single+1 toilet.dia sewa 4bilik sederet pintunya.mmg meriah la diaorg picnic.

Aku ngan hubby try cari chalet,dah jmpa.then suddenly abah call kata pakcik aku minta tlg ngan owner tmpat di menyewa tu carikan chalet.tauke tu pun kelam kabut la hanta kitaorg kat chalet 50meter jauh dari tmpt makcik aku.w/pun masa tu aku ngan hubby dah jmpa chalet yg 200meter jauh dari diaorg,terpaksa la patah balik ikut pakcik tu sbb dia dh bersungguh2 carikan.dlm hati."baiknya pakcik ni

Depan pintu chalet,pakcik tu bagi kunci.bila kitaorg dh masukkan brg dlm chalet,pakcik tu kata,bayar pada dia je.ingatkan dia baik+ikhlas so bayar jela.w/pun x puas hati gila ar bilik tu.plak tu dah nak maghrib,kitaorg masuk jelah.abah aku xde masa tu sbb dia lepak kat tmpt makcik aku.humang aih!!masuk tandas semut plak banyak!!frust.....
Pas solat maghrib,tayang muka kat chalet makcik aku jap.tak sampai 1jam kitaorg blah.singgah jap beli burger untuk Zikry.bole la plak bersebelahan chalet kitaorg budak2 india buat parti.mula2 xde hal....kata hubby,"okla...meriah sikit tempat ni.kalau x sunyi je.pas beli burger,lepak kat bilik main game.nak online mmg xbole.aku rasa,situ dah masuk line indon gaknya.xde wi-fi ye.


Dalam kol10lbih,muzik si macha ni makin kuat.mak aih mmg pening gila ar.dhla aku stress klu bising2 ni.rasa nk radak je sekor2.sabar pnya sabar,bergolek2 ngan anak aku,tgok jam dah kol1,x senyap2 lg budak2 ni.serius,mmg minta maki.

Panas hati panas gak,tau2 aku dah membuta......sadar2 kol2 lebih,x senyap lagi.pergh!!!bole bayangkan x mcm mn keadaan tu.yang muzik macam kugiran org kahwin waktu tengahari.damn!!!last2 dkt kol4 baru bebudak sengal ni senyap.

Pagi2,sementara anak aku tdo ngan ayah n atuknya,aku menapak kat tepi pantai jap.tenang....best rasanya.ingat nak jogging2 jap,haha...geli je.di sebabkan perut dah lapo gaban,faham2 jela....cari benda yang bole di cekik,huhuhu.....







Sarapan pagi di belanja oleh abah,hihihi.....tapi sarapannya cuma nasi lemak ngan mee goreng.oklah,sedap gak diaorg masak.depan kedai makan ni ada tempat sewa tapak untk camping.RM5 saje....aku rasa tmpat ni lagi ok dari tmpt makcik aku stay.

Lepas je makan,apa lagi....kecebur la plak.tapi x dpt nak mandi manda secara rakus,hahaha....Aqilah ketakutan tgok ombak yang beralun ala2 manja gitu.letak kat pasir lagi la kuat dia melalak,hmmm....

Pas siap2 mandi,sebelum kitaorg balik pekerja chalet tu dtg.....pas berbual ngan dia,punya la panas hati jap ngan pakcik yang tlg kitaorg tu.sewa chalet tu x sampai pun harga yang dia minta.dia kelepet duit kitaorg rupanya.kurang asam jawa betul.patutla beria2 sgt dia nak tlg.ada udang di sebalik misai dia.huh!!!

Jadi,pengajaran yang kitaorg dapat untuk edisi merayap kali ni ialah,jgn nak mengaharap sgt bantuan dari org lain yg x pasti keikhlasannya.kalau dah betul2 perlukan,baru la minta tlg.kalau x,mcm ni la jadinya.xpela pakcik,walaupun x halal tp aku tulis aku halalkan,hahaha....biol la tu

Macam biasala,edisi tepek gambo syok sendiri kitaorg,wakakaka!!!



























 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting