Saturday, December 10, 2011

AKU XNAK CERITA TAPI....HMM PERLU KE?

Posted by erienaerin at 11:59 PM
Gila babeng pnya penat daa arini.aku rasa klu washer machine tu bernyawa,maunya dia muntah terbelahak ar.mau taknya,dari pagi tadi aku membasuh.segala yang aku rasa patut dibasuh,aku sumbat.yang tak patut pun,aku humban jgk.last2 dh kering,aku plak yg rasa nk muntah ngadap nk melipat baju.kenapa la xde org cipta mesin melipat pakaian,confirm semua surirumah minta laki diaorg beli.

Aku xde xtvt rini,tu yang memenatkn badan.sementara ada adik aku,lala ada kat rumah bantu aku uruskan mak,aku g alihkn almari,katil,meja makan,ice box,susun balik bilik tamu,ntah apa2 la gilos aku ni.dah nk kol6 keje x siap lg.last2  aku stop dulu.surrender utk arini.sok sambung lg.sbbnya,Aqilah dah nyanyi lagu mentari merah di ufuk barat,hahaha.....

Bila dh petang,sibuk plak ngan anak,last2 pokok bunga aku x berjirus.ops lupa plak,aku ada ternak pokok bunga...ternak?hahaha...hubby nk ada pokok bunga kat rmh,jadinya,aku la yg kena peliharakan.mak aih,aku gak jd mangsa.nasib baik bunga orkid laa...jd lasak sikit.

Mula2,idok la teman berkenan ngan bebunga ni.bila dh ada kat rumoh,teman layan jela.hikhikhik....ok,sebenarnya dalam banyak2 bunga,antara jenis bunga yang aku suka ialah bunga orkid ngan mawar.tapi mawar ni bunganya x tahan jadi,x payah la nak menyemak kat rumah.kang,semua pokok togel je xde bunga.jadi,baik letak orkid.pokok yang lasak,bunga pun tahan lama.ti ada masa,sebelum kuntum2 bunganya arwah,aku tayang bebunga aku,tu pun kalau aku rajin la ye.

Aku kat rumah lebih suka tengok kartun,tido n masak.memang malas nak bercampur sangat ngan org.maklum ler,x semua org ni hati,isi perut baik.bak kata bob bawal power,mulut manis j***r masam.pagi bila dah bangun,aku mmg x buka tingkap dulu.aku wat apa yang patut.nak masak,baru aku buka pintu tingkap.jadi aku tau la sape yang bersarapan umpat org.berlenggang kangkung di pagi hari bertandang rumah jiran.lepas sorg,sorg di umpatnya.aik?aku yang x campur org pun kena?ni kan plak,yang bersembang ngan dia tiap2 petang....huhuhu kesian...poning2.
 
Hmm,sayang...solat,insyaAllah x tinggal siap terpekik2,ei dot,dot,dot sembahyang!!!....,mengaji Quran,alhamdullilah rajin tapi bab mengata,menyindir tu jadi kebiasaan kat mulut yang dah kerepot.x boleh tinggal.kenapa mesti nak jadi manusia yang suka mencari salah manusia lain?sedangkan bukan tugas kita untuk memberi markah tentang kebaikan dan keburukan org lain.apa?kiri kanan ko,ko yang catit sendiri ye?

Ish,aku ni teremosi plak.hmm,aku x kisah apa pun.ko nak mengata ke nak menyindir ke lantak ko la.mulut jamban kan,ada t**k isi la penuh2..kita hidup pun,bukan tau bila matinya...kang tgh sedap2 mengata anak org,mati katak plak.x sempat nak minta maaf.dh tua pun,xkn x khatam g bab hidup berjiran?aku?ish mls nk citer,kang korang kata aku ni ikut ajaran sesat plak,hahaha.....

Apa2pun,aku tulis ni sekadar untuk meningatkn diri aku sendiri yg mudah alpa.jangan la menyakiti hati jiran kita.seandainya senyuman yang aku beri membuatkan modal untuk ko mengumpat aku,sumpah aku xkan senyum ngan ko lagi.kalau aku senyum pun ko dah boleh wat modal mengumpat,apatah lagi kalau aku bersembang.adeh.....x faham la manusia macam ko ni.DAHLA RINA OI....AKU LAGI X FAHAM NGAN KO NI,TADI CITER POKOK,KNP PLAK KO NGUMPAT ORG NI???hmm,yela2 baik aku membuta lagi baik.kang terlebih plak ngumpat org.

0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting