Thursday, December 8, 2011

SENJA YANG MENDEBARKAN

Posted by erienaerin at 11:50 PM
Pas mandikan mak petang tadi,aku suap mak makan mcm biasa sambil tu aku bercerita la ngan mak aku.pastu,aku tengok mak macam lain cara percakapannya.aku tenung mak lama2,confirm!!aku x faham butir tutur kata mak.aku panggil2 mak,mak x sahut.mak bercakap lagi tapi aku masih x faham.tangan ngan kaki mak x boleh gerak,makanan yang dalam mulut makin perlahan di kunyah,akhirnya terhenti.............

Kol 6petang,aku call adik ngan kakak aku tapi x dapat.aku call abah suruh siap2 ti aku amek kol6.30.kebetulan plak adik aku,mama sampai.aku terus g rumah abah.sampai je kat rumah abah,makcik aku nak ikut.aku bawa la sekali,tapi tiba2 mama call sambil menangis.aku kaget!!mama jarang menangis bab hal remeh temeh tapi kenapa dia menangis??

Sampai je rumah,bilik mak dah terabur barang2.cadar,bantal ngan tilam basah kena muntah.mak lemas sbb muntah masuk hidung,mak kena kancing gigi lagi.patutla mama menangis.....keadaan mak agak teruk berbandingkan semalam.sedih tengok mak macam ni.

Aku xtau kenapa keadaan mak macam ni.mak lapar ke?mak penat ke?lambat makan ubat ke?mak jatuh?hmmm,xde plak.nanti aku nak cari kat GOOGLE,kenapa keadaan macam ni boleh terjadi dan langkah2 yang patut aku buat kalau mak kena macam ni lagi.aku xtau nk citer apa lg sbb aku tgh blur skrg ni.risau mak kena lagi mcm td.skrg ni,mak masih blm ok sgt.

Apa2 pun,aku berterima kasih pada cik nura n ikhmal,cik ling n suami,cik ju n miera,asit sekeluarga,mak uda n azam.terima kasih kerana sudi meluangkan masa melawat mak tadi.mudah2an mak cepat sembuh.berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul.karam singh walia,TV3......eh,eh,eh silap plak.ingat ni program BERSAMAMU?hampeh...yg penting,MOM,I LOVE U!!!


3 comments:

Lai Qma on December 11, 2011 at 2:48 AM said...

insyaAllah,mak kmu akn 0ke,,jge la dye baeq2 yerr..
lai d0akn dye sht yerr :)

erienaerin on December 13, 2011 at 11:33 PM said...

terima kasih kawan....insyaAllah riena akan jaga mak dgn baik :)

Cik Oda Gelang on December 15, 2011 at 1:32 PM said...

sedihnya bila terjadi apa2 kat mak kita...semoga dia cepat sembuh...

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting