Friday, August 27, 2010

tUkanG kAruT

Posted by erienaerin at 2:58 PM
hujan baru je berhenti.dari kol 10.30pg td dh hujan...huh,kalau kat rmh mmg best membuta ek?mmm...apa yg menarik rini ar?x jmpa la plak bnd yg menarik hari ni.rehat rini panjang tp x dpt nk tdo,huhuhu.....cedih.konon2 bwk zikry balik rmh,dptla tdo.tp,xde maknanya dpt tdo.baru je aku nk lelapkan mata dia gigit jari aku....err,geramnye..!!!hilang terus ngantuk aku.
anak aku dh tgh mengganas skrg ni.bukan mengganas membelasah org tp dh mengganas menggigit segala yg ada.nak kata lapo,baru pas mkn.mungkin gusi dia gatal.yg selalu jd mangsa mestila peha aku....aduhai...kelabu la warna peha aku ni.tp pastu,mmg zikry dpt hadiah la dari ummi dia.hmm,ayah dia x plak kena gigit.xde isi gaknya,hahaha...
zikry dah setahun 4bulan...blm bercakap g tp dah ada perkataan yg dia sebut...NAK adalah perkataan yg paling jelas sekali klu dia nak brg,klu NA,maknanya dia panggil aku.bertuah pnya anak,panggil mak dia NA.Alhamdullilah,zikry faham apa yg aku kata.klu suruh cari kunci mmg la dia laju sbb dia yg sembunyikan dlm bakul mainan.Actually zikry xde mainan.apa yg dlm bakul tu cuma bnd yg dia minat sgt nak pegang,so aku sumbat jela dlm bakul tu.nak belikan mainan dia belum ada minat utk main,klu utk jahanamkan adalah.kalau suruh g mandi,buka baju,salam,tadah tangan utk baca doa,cium aku,setakat ni dia dh faham semua tu.cuma dia x suka pakai pampers.alamatnya,mmg kena tibai ler...
kalau mula2 nak pegang zikry,x payah la nak mengagah dia mcm nak rak.mmg xde respon pnya.hmm..mcm2 kerenah la anak aku ni.tp kesian dia dlm sebulan 2 ni aku mmg sibuk.x brp dpt sgt nak gurau ngan dia.sbb aku sibuk wat kuih raya.aku kalau dah penat sgt mula la nak berangin je.kena plak anak aku ngaruk,maunye aku bole bertukar menjadi raksasa.huh,teruk!!!!
nasib baik hubby aku x berangin mcm aku.kalau berangin gak,huh x taula jd apa rmh kitaorg tu.x sabar nak tunggu raya ni.aku nk tgok zikry pakai baju melayu ngan songkok.mst comel.tahun ni tahun kedua beraya sama anak n hubby.tahun lepas zikry belum pandai berjalan g.hmm,citer pasal zikry,kan aku dh rindu kat dia.arrr...lambatnya kol 5!!!ummi rindu kat zikry!!!

0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting