Monday, August 30, 2010

MERDEKA!!!!!!

Posted by erienaerin at 4:39 PM
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
wahhhh!!!!!nak dekat kol 5!!!sok cuti,yeh~yeh~...sok byk kerja nk wat.nak packing kuih,nak masuk singapore hnta kuih,nak wat kuih utk rmh mak abah aku termasukla rmh aku.kang x pasal2 plak jual kuih tp rmh sendiri xde kuih.huh...bkn main byk lg ayat pasal kuih....
sok PUBLIC HOLIDAY sbb MERDEKA!!!hmm,ada sape2 yg berjiwa patriotik ke?aku?ada la sikit2 kot,hahaha...tahun 2007,aku sambut merdeka kat dataran lg tu...semangat la kononnya....Ya Allah,pnya la ramai manusia masa tu.aku terfikir,apa motif ea dtg ramai2 ni?ada kesadaran pasal merdeka ke?atau dtg suka2,placing2,hanging2,blurr..aku g sana sbb ambil bahagian dlm perbarisan,kalau x,x jejak ler kaki aku kat KL tu semata2 nak nyambut MERDEKA.
Aku g sana pun semua di taja beb oleh JOHOR CORPORATION SDN BHD.Dari makan,pakaian,penginapan,siap dpt elaun lg tu...pergh,best2...kenangan beb.mencabar gak...selalaunya tgok perbarisan dlm tv je tp tahun tu aku dah dpt rasa pengalaman tu sendiri.mmg seronok sangat2...Sempat lg mlm 30hb tu aku ngan mmber(fazilah) g tasek titiwangsa sbb nk sgt naik EYE ON MALAYSIA tu...pergh!!!!!gegel beb palo lutut den.dahla aku ni gayat ngan tmpt tinggi...al maklum,org kampung,hahahaha....
pastu,masa kitaorg nak balik hotel,tiba2 kitaorg npk pakwe makwe ni kena samun ngan 4org lelaki melayu!!pergh!!kecut giler perut aku masa tu.plak tu tahan taxi semua xnk berhenti.Jam dh kol 11lebih.tmpt tgu taxi plak lengang....mak oi,cuak gila babeng ar.tp nasib baik ada driver taxi tu berhenti...tima kasih sgt2 kat pakcik2 tu.sbb masa tu aku ngan fazila dah takut giler ar!!nak nangis pun ye jugak.
mlm tu dptla aku saksikan panorama menyambut MERDEKA...manusia berpeleseran sampai ke pagi.sambut merdeka tp bukan bercerita tntang kemerdekaan.tp sibuk membincangkan pas balik ni nak g mana?nak melepak kat mana?nak tido kat mana?motor saper paling laju?yg jantan nye merempit x sudah,yg perempuan sibuk membonceng motor jantan2.arr...mcm2 la.ti cukup 9 bulan pas sambut merdeka,ada je citer kes buang anak.mcm mana berpesta sambut merdeka,mcm tu la berpesta buang anank.HAMJAD....
Jadi aku rasa,baik dok kat rumah,tgok tv.banyak gak faedahnya.kena plak tahun ni MERDEKA dlm bulan RAMADHAN yang mulia.so,baik dok rmh menambah kan amal ibadat kita.dari dok berpeleseran mcm x ingat nyawa kita bole di tarik bila2 masa sahaja.
okla,ntah apa2 jela yg aku merepek ni....ni haa,gambo2 aku masa kat sana.ada plak pakcik ni nyelit amek gambo ngan aku kat keta kebal.






0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting