Monday, September 24, 2012

PENCURI MOTOR YANG BELUM SEMPAT AMEK PMR

Posted by erienaerin at 10:47 PM
Pagi2 lagi aku dapat msg dari makcik aku.bunyinya cenggini.....

"RINA DPT MESJ X SEMLM DARI CIKJU?IJAL PENAH HILANG MOTOR KE?HILANG KAT MANA?DPT BLK MOTORNYA BEAPA ARI?"

Gitula ayat2nya.hmm,camne nk mulakan cerita ek?

ok,jumaat terakhir bulan ramadhan kemarin,hubby g solat jumaat kat masjid tmpt tmn perumahan kitaorg.bila selesai solat,cari2 motornya x jmpa.perghh....mmg kaget la hubby ms tu.bila dia tnya dgn anak jiran aku yg ada kat situ perasan atau x motornya,budak tu kata,ngak tau deh....jd setelah yakin 200% motornya hilang,dgn blur2 katak hubby blik.

Reaksi aku masa hubby blik?fuhhhh.....mstla blur dinasour jap.maunya x,baru je hbis bayar motor tu.kesian hubby,tanya lagi ngan anak jiran aku,bdk tu ttp kata xtau.okla,hubby pun wat report kat balai polis....

Bila dah wat report semua,balik je rumah malamnya anak jiran yg lain plak dtg bgtau sape yang rembat motor hubby.bila pergi rumah penyamun tu,mak aih....dh xde dah.tau2 dah balik kampung kat bhgian timur sana.aduhai...pandai betul wat kerja.dah merembat terus balik kampung.nk beraya la katakan.cipan.....

Bila cari2 lagi dalangnya,jumpa plak kwnnya yang sama2 wat keje.umur baru 15tahun tu....jadi,bila kena ugut nak hanta balai atau kena hempok,saksi pun ada,nangis terus bdk tu.habis semua cerita dia buka cerita.

Cari punya cari,Alhamdullilah....4syawal klu x silap aku motor hubby jmpa semula.jarak jauh motor tu dihanta ngan rmh aku dlm 7km.tapi dah berubah sikit,no plat ngan side mirror dah xde.tayar bertukar,ekzos yang berkarat pun dah berkilat,tmpt kunci plak dh jahanam.huhuhu......

Disebabkan motor pun dah dpt,hubby ttp kes.malas nak memanjang kan cerita.kang ramai plak anak org kena angkut masuk lokap masa raya kemarin.klu nak ikutkan,mmg ramai yang wat keje.tp hubby kata,dh dpt semula motor pun dah bersyukur.

Ok,berbalik pd kisah makcik aku.anaknya bawa motor tu sabtu kemarin ke Tasek Pasir Gudang.nak berjogging katanya.tapi x sampai 1jam berjogging,motornya dah kena kebas.baru lagi motornya.baru 6bulan beli.maunya x sedih makcik aku.jadi,dia tanya la pd aku mana la tau terjumpa motor anaknya kat sekitar cni.

Bezanya kes kitaorg,hubby ada saksi.lg 1,yang wat keje tu dtg mengaku sendiri sbb takut kena hempok ngan masuk balai.jadi,agak mencabar la kes makcik aku ni,hihihi...kitaorg bkn xnak tlg carikan tapi klu kes curi motor ni peluang jmpa tu mmg agak tipis.Detective Conan pun xleh tlg ni.peace....

Jadi,peringatan kepada semua yang ada motor baru atau motor yang bole menarik perhatian,berhati2 la meletak motor dimana2.kadang2 pencuri ni x merancang pun bole jadi jika ada kesempatan dan peluang untuk melakukannya.tapi kalau motor mcm org nak g menoreh mcm motor abah xpe ltak mn2,hihihi....

Apa2pun,peringatan ni untuk aku juga yang mmg pelupa.maklum ler....faktor usia.tp jikalau ada rezeki,mudah2an jumpa la nak nya motor anak makcik aku tu,insyaAllah..........

















2 comments:

Kasmawati Jaafar on September 25, 2012 at 10:43 AM said...

salam..
family akak dulu pun penah hilang motor.klu ada petunjuk, ada harapan sket nak jumpe motor tu. tp klu xde petunjuk langsung, mmg susah la nak jumpe. mcm akak dulu, motor kena rembat ngan org yg tumpang 2,3 hr kat umah.ingatkn baik, rupenye penyangak.nasib baik teringat dia prnah cerita kg dia kat mane.nun kat kukup, pontian.kitorg terjah le sane w'pun xde clue langsung nk ke mana.dah mmg nak jumpe motornye,masa ayah akak keluar dr keta nak tanya org kg yg dok lepak2 kat tepi jln,buleh pulak ade org bwk motor tu parking baik punya betul2 sebelah keta kitorg.hape lg,terkam le orgnya.dia pun tunjuk mana rumah penyangak tu.siap jumpa ngan mak bpk dia.tp orgnya dah cabut.klu mmg dah nasib nak jumpe,mmg jumpe la tu nnti..

erienaerin on September 29, 2012 at 2:56 PM said...

mmg betul akak ckp...klu ada rezeki jmpa semula.klu dh mmg xde rezeki,kena g jmpa tauke kdai moto beli yg baru,hihihi

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting