Wednesday, July 28, 2010

HiDup Aku.(pArt 1)

Posted by erienaerin at 2:21 PM
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ
lg brp hari je 2ND ANNIVERSARY aku...mesti laki aku lupa..last year,kitaorg celebrate kat rmh abah aku,bergabung ngan birthday my mom.hmm,2 tahun hidup bersama Mr Sahrezal ni xdela ssh mana pun nak serasi.mungkin sbb kitaorg lahir pada bulan yg sama kot,so hangin tu lebih kurang ler...ada org kata kalau kahwin umur yg sama selalu ada perbalahan.hmm..im not sure bout that.tp alhamdullilah,wat masa ni masing2 cool,huhu..
pd permulaan hidup bersama,kitaorg dilanda masalah.Masalah apakah itu?sudah tentula masalah kewangan yg serius.3hari pas majlis,dgn bangganya kami pindah rmh baru.WAHHH!!!4 BILIK?Pastu,x sampai sebulan,amek kau.gegel beb lutut.paras2 hidung je nk ..hidup.SAVING??ERK..dgn pantas kilat aku korek segala lubuk utk mencari buku ASB...Wahh...ada balance.penyelamat la kiranya tu.HUBBY?semua saving dia dh leburkan utk majlis perkahwinan,down payment kereta ngan rumah.nasib baik x pyh byr motor.Actually,hubby aku bukanla org yg boros.dia pun x suka nk berhutang.tp yela,mungkin baru nak memulakan hidup bersama,ada je brg yg kurang dan perlu utk dibeli.dulu masa zaman sekola,kita bole bezakan KEPERLUAN DAN KEHENDAK tp skrg,xde bezanya maksud perkataan tu.baru la betul memulakan kehidupan bersama.ada org,baru je kahwin masih stay kat rmh parents.jd mereka xkan npk perbezaan utk memulakan kehidupan bersama suami.dok rmh parents,xde duit pun masih bole mkn pe....
ada kwn2 nasihatkan aku cara2 nk wat saving duit bulanan.org cuma pandai ckp je.yg byr hutang,aku ngan suami.kalau dah dpt gaji,tendang terajang,tolak itu ini balance tgl 2@3ratus pun masih bole saving mmg handal la manusia tu.jd hidup x perlu mkn?minyak kereta x perlu isi?hmm..ada ke org yg bole survive ngan duit 200 kat pasir gudang ni??mmg ada org lg ssh dari aku,jd org yg ssh tu masih bole saving ke?cuba tnya org tu,confirm kena rembat beb...setahun lbih gak,nk stabil.
aku ni bknla jenis suka shopping.klu aku beli kasut,selagi kasut tu x bersepai,selagi tu la aku lanyak.kain tudung?hmm..biasanya aku rembat mak aku pnya,wahwahwah...pergh citer mcm sengkek sgt la ek?tp,klu bab mkn,akan aku leburkan duit aku.x kira la brp puluh@ratus sekali pun,pasti aku akan mkn gak.klu bab2 mkn,selera mmg rabak.klu bab fesyen2,renovate rmh,berhias nk rak,aku x brp amek port sgt.coz,my hubby always said "bersyukurla apa yg dh ada na"
so,kalau org nk dtg rmh aku ni jgn yg jenis byk tnya n byk complain.apa yg dh ada,adala.bkn nk sentiasa hidup dlm takuk lama.tp sikit2 pasti aku akan buka buku baru dlm kehidupan kami.cuma kena lebih masa sikit.
wat masa ni,kakak aku stay ngan aku.hubby dia kena krja luar.so,dia temankan aku n aku pun teman kan dia,hihi...dia dok ngan kitaorg,dia tlg gak kitaorg.kemaskan rmh,masak,byrkn bil,jg kan zikry ms aku sibuk.pendek kata,kakak aku ngan mak aku je bole faham apa yg aku lalui.tp paling penting,walau susah mana pun permulaan hidup kami,aku ngan suami bahagia.xde perasaan cemburu buta,kasih sayang yg kuat dan saling sefahaman.LANTAK orgla nk ckp apa,yg penting kami bahagia.InsyaAllah hingga akhir hayat kami...AMIN...bersambung

0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting