Monday, October 24, 2011

PANDU UJI(part 1)

Posted by erienaerin at 11:45 PM
kenderaan yg mula2 aku bawa ialah.........basikal roda 3.kenderaan ea?bole la.masa tu umur aku 3tahun ar.bila berumur 6 tahun,aku tgok adik sedara aku yg dok berjiran ngan aku ada basikal baru.nak gak merasa bawak basikal tu tapi x berani bgtau kat mak yg aku terinin nk 1.hmm...dgn x malunya aku pun pinjam la kat mamat bantut ni.dgn bangganya aku pun bawa la basikal ni dgn jayanya.al-maklum ler,roda kecik nya blm di buka...
Selang beberapa hari kemudian,mcm biasa.pas balik dari tadika aku pun g la rmh atuk aku.nak meminjam la katakan.sekali je,roda kecik tu dah dibuka.agak suspen masa tu.tapi nak tunjuk terror pnya pasal,aku pun bawak ler basikal tu.agak gegel nak imbangkan badan tapi bila dah bole imbang badan,pergh!!!rasa bangga plak.tapi dalam bangga tu,pasti akan malu.ya x?kenapa?aku cuma tau imbang badan tapi x tau brake....apa lagi?ke parit la jawabnya.kalau parit jawa xpe gak ni parit jiran atuk aku.malu tuhhh!!!
Bila berumur 10tahun,jiran aku yg di gelarkn KAK INTAN pelawa aku bwk motor dia....gila ko!!!kembang kuncup hidung aku masa bawa motor tu.kacang je,scooter la katakan.kalau bole masa tu,biar kwn2 aku 1 kampung nampak aku bawak motor,HAHAHA....ketawa dgn angkuhnya.tapi di sebabkn sampainya banggang aku,aku telah membuat emergency brake...nyaris2 kitaorg terbongkang.terus x dapat bawak g...sob~sob~sob...
Masa umur aku 11tahun plak,kakak sedara aku,iaitu KAK INA,kakak kepada bdk yg aku pinjam basikal tu telah ngajo plak aku bawa motor yg ada gear...klu scooter tu kacang je kan....haa,kali ni agak bebal+gegel.tiba naik bukit je,confirm kena marah.mana la aku tau bab2 gear ni.yg aku tau,pulas jela....hikhikhik....motornya ialah,HONDA C70.teruja beb....sampai aku mimpi2 bawak motor.biasa la,benda baru.korang pun sama gak kan?
Bila aku berumur 13tahun,mak aku beli motor EX-5...aku ingat lagi no platnya JFE1255.tapi motor ni dah xde dah,mak aku dah jual,beli motor lain plak...dengan motor ni la aku terbongkang.xde angin xde ribut aku boleh terbongkang dpn org ramai.sadis habis....bahu rabak,siku kopak,pergelangan tangan aku berlubang...tapi pelik,parutnya xde pun skrg ni.lupa la aku sapu apap.kalau ada,buruk la weh...!! Pas terror bawak EX-5 dan sewaktu dengannya,KAK INA sekali lagi mengajo aku bawa motor....Motor apa?mestila RX-Z.....walaupun aku ni kurang ketinggian tapi dia ngajo jugak...mcm biasa,tiba bukit,PROBLEM!!cuba bayangkan,dengan kurang ketinggian,motor mati di pertengahan bukit.rasa nak terkangkang ada kat bukit tu.apa lagi,KAK INA pun pot~pet~pot~pet...tapi pastu,sape ada RX-Z,aku pinjam ler utk mengasah bakat,hahaha!!
Masa umur aku 20tahun,aku ngan x malunya pinjam motor sekor bdk ni...motor apa ye?hihihi...MOTOR VIRAGO.saje nak kerek2.motor yg berat nak mampos,kalau terhempap aku,maunya aku arwah kat situ jugak.best gak bawa VIRAGO ni.tapi guwe x sanggup nak tolak motor ni.mcm tolak dinasour gamaknya.
Motor yg pernah aku bawak,termasuk la modenas kriss(abg aku pnya),RG(pakcik aku punya),LC(adik sedara aku punya).....aku teringin gila nak bawa 1 motor ni...kira motor idaman guwe la.tapi sekarang aku dah x terpk pun nak bawa motor g.aku dah gayat....dulu aku lasak gaban.bab masak2,aku x heran...x caya?x caya tanya la kat mak aku.dan inilah......motor idaman aku!!!
(BERSAMBUNG)

0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting