Tuesday, October 25, 2011

Sepurnama dan pertama

Posted by erienaerin at 11:07 PM
Genap la sebulan mak aku menghuni HOSPITAL SULTAN ISMAIL rini...kesian mak aku terbaring je selama sebulan.tapi hari ni jugak la buat pertama kali nya aku dpt dengar suara mak.walaupun suara mak serak mcm ELLA tapi aku rasa bersyukur sangat.rindu beb nak dengar suara yg dulunya pernah wat aku rasa ting~tong dengan bebelannya.

Kesian mak,dahinya luka gara2 gunakan alat bantuan pernafasan tu.tapi mak lupa,dia kata terhantuk....xpela,janji mak dah bercakap dengan aku.
haaa....pasal alat ni la...dah melekat kat dahi mak aku,jadi penyebab dahi mak aku melecet.tapi rini mak aku dh x guna yg ni.mak aku guna yg serkup biasa je.nurse ada kat wad jadi x dpt amek gambo..esok klu sempat,aku kepo2.

Dan hari ni jugak la aku dapat pengalaman pertama menukarkan pampers mak aku.dulu pernah juga tapi pengalaman tu masa dengan arwah atuk aku.angkat atuk untuk di mandikan,bersihkan atuk pas atuk buang air besar.walaupun buat bergilir dgn mak,makcik dan sepupu aku suami isteri,sekurang2nya aku pernah merasa jaga warga emas yg sakit.x kisah lah ada bau apa sekali pun.yg penting,arwah atuk bersih.

Ok,balik semula pada cerita mak aku,sebelum ni aku ada tanyakan pada nurse mak aku ada luka melecet atau tidak di belakang,nurse kata ada tapi kecik je.dan tiba la hari ini,dengan izin Allah,aku dpt tengok sendiri luka mak aku.memang sedih beb.....lukanya mcm pesalah dirotan kat punggung.pedih+ngeri+sakit,argh!!!mcm2 la kat otak berjambul aku....gila babat ar,besar tu luka mak.5cmX4cm!!....tergamam jap.serius,aku xleh nk pk apa2.plak tu terpandang ada darah dari luka melecet tu kat cadar.Ya Allah,terasa mcm kat punggung aku plak lukanya.

Aku belikan mak DUODERM PATCH....ok,sesiapa yg ada ahli keluarga yg luka mcm mak aku,bole la beli benda ni.kalau kat pharmacy yg selalu aku pergi tu,ada 2 jenis benda ni.1 tebal dan 1 lagi nipis.yang nipis ni,x salah aku harganya dlm 4ringgit lebih dan yg tebal harganya rm13.65.....untuk luka yg dh dressing,seeloknya guna yg tebal.lg selesa rasanya.



Mak masih belum stabil jd x dpt minum banyak sangat.takut paru2 mak berair lg......bila la agaknya mak boleh balik.rindu............

0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting