Sunday, October 2, 2011

BERAKHIRNYA SEPTEMBER

Posted by erienaerin at 2:43 AM
Kalau rasa panjang,xpyh baca....sbb aku nak melalut sikit,hihihi....apa?nak baca?ok,jgn nak tersenget2 plak muka tu ye...hah,baca la...

september,september go away...come again another year...hmm,goodbye september.masa bulan ogos,aku mmg menantikan bulan september.selain nak menyambut hari pertambahan umur aku ni,umat islam menyambut kedatangan Syawal...~AIDILFITRI,HARI BAHGIA,HARI YANG MULIA~....aiceh,nyanyi lagu raya plak.raya kan dah habis...jalan raya adalah...hmm,bole laa....

Dimulakan dengan minggu pertama SEPTEMBER,birthday adik aku...disusuli dengan birthday hubby aku.dan malam tu,bermula la episod2 yg mcm cite dlm drama.hmm...kes adik aku kena rompak belum settle,mak aku plak masuk ICU..

Genap seminggu mak kat ICU....dtg plak gangguan saka YANG DATANG TIDAK DI JEMPUT PULANG MINTA DIHALAU...ish,mcm ayat dalam cite JELANGKUNG plak.tapi saka ni bukan jelangkung ye..aku fikir kan gangguan saka ni sudah berakhir 3tahun lepas tapi rupanya tidak.

Sukar untuk memberi penjelasan yang lengkap tentang perkara2 macam ni.eh~eh~eh....dah macam MISTERI JAM12 MALAM plak..dah,dah..balik je pada cerita asal ok?

Cerita yang sebenarnya ialah....jeng~jeng~jeng....Alhamdullilah adik aku dah hampir pulih...rambut yang gondol pun dh bertambah banyak....dan petang tadi,aku melawat mak.(SENYUM SAMPAI NAMPAK GUSI)....mak aku dah sadar!!!yeaaaa!!!!!

Mula2 sampai ICU,aku agak suspen sbb tirai menutupi katil mak.tgu sampai kol 5,baru dapat tengok mak....

AKU :Assalamualaikum mak...mak dah sadar?
MAK :(angguk kepala)
AKU :Mak nampak rina dgn lala x?
MAK :(angguk lagi)
AKU :Mak jangan bergerak terlalu banyak tau..nnt mak penat.jgn tarik tubing ni ea,
ti mak susah nak bernafas
MAK :(mestila angguk)
AKU :Mak nak tau x....bla~bla~bla....(panjang lebar aku cerita tentang 8hari,
pastu ambil tangan mak sambil tunjuk jari2 mak bermula dari ibu jari)
Kalau mak nak tau pasal sesiapa,mak gerakkan jari k...Ni abah,kak ita,bery,
mama,last ni mirul
MAK :(kuncupkan 5 jari)....
AKU :oo,mak nak tau pasal semua ea?ok....bla~bla~bla.....
MAK :(semestinya mengangguk)
AKU :Mak jangan stress k..nnt mak cepat sembuh,kita balik.kita semua rindu nak
berbual dengan mak...nak tgok mak ketawa.
MAK :(cuba tersenyum dgn keadaan yang amat sukar dengan tubing terikat kat mulut
sambil kedip2kan mata.

Hmm,tu serba sikit la episod yang membahagiakan aku n lala pada petang tadi.kakak ngan adik aku terlambat sikit dtg,jd x dpt tgok perkara ni...lgpun kat ICU cuma 2 org je yg bole masuk semasa melawat.kalau nak masuk ramai2,rembat pas katil org kiri kanan,hahaha.....

Dari kitaorg kecik,ciuman kasih sayang yang ikhlas dari mak dan abah mmg x pernah miss.jadi,bila perkara rutin tu xde,kitaorg akan terasa janggal dan sedih.(AMARAN:NI MEMANG PERKARA SERIUS BUKAN UNTUK DI TOKOK TAMBAH).jadi,sekarang bila dah ada anak,aku pesan pada hubby,jangan sampai terlupa untuk cium dan belai anak.jangan nanti,bila kita xpernah nak buat perkara itu tiba2 terasa nak buat,anak akan merasa janggal.(masa kecik kita xnak cium anak,dah besar ti,anak nak cium kita x?)

Ayat yang selalu mak aku ucap bila dia rindu kat cucu dia....RINA X DATANG SINI KE?MAK RINDU KAT CUCU MAK...MACAM HILANG HIDUNG MAK TAK DAPAT CIUM ZIKRY NGAN AQILAH.....tak pun ayat mak.....MACAM HILANG JANTUNG MAK TAK TENGOK CUCU2 MAK,BILA DAH ADA SEMUA NI,SENANG HATI MAK.hmm,terasa kehadiran anak aku di hargai,huhuhu.....

0 comments:

Post a Comment

 

AL-KISAH....ERIENA WORLD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting